اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: ضرورت اجرای سیاست صادرات دام در کنار واردات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

افشین صدردادرس گفت: با توجه به مازاد دام مانده روی دست دامدار، واردات گوشت و بی توجهی به امر صادرات به صنعت دامپروری ضربه می زند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر پیش بینی های قبلی مافیای گوشت به حدی قیمت در بازار داخل را بالا بردند که دولت مجبور به واردات ۱۰ هزار تن گوشت شد که این تصمیم به صنعت دامپروری ضربه وارد کرد.

معاونت بازرگانی وزارت جهاد طی نامه ای به مدیرعامل پشتیبانی امور دام خواستار واردات ۱۰ هزار تن گوشت توسط این شرکت یا استفاده از ظرفیت مباشرین توسط بخش خصوصی به منظور تنظیم بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان شده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی باید توجه داشته باشد که منافع بخش تولید و مصرف را کوتاه مدت نگاه نکند، هرچند در کوتاه مدت با کاهش قیمت دست مافیا را کوتاه می کند، اما نباید این موضوع به تولید آسیب وارد کند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و سردست گوسفندی به ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان رسیده که وزارت جهاد با واردات بدنبال تنظیم بازار است، هر چند مسئولان اتحادیه و تشکل ها به سبب مازاد دام‌خواستار از سرگیری مجدد صادرات در کنار واردات هستند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک می گوید: اگر دولت با واردات گوشت بدنبال تنظیم بازار است، پیشنهاد ما این است که مجدد صادرات دام در دستور کار قرار گیرد تا گوشت هایی که در بازار داخل امکان توزیع و مصرف ندارد، به بازارهای هدف صادر شود.

با واگذاری وظایف و اختیارات بازرگانی به وزارت جهاد انتظار تولیدکنندگان برآن بود که به عنوان متولی تولید، تصمیمات را بر مبنای شرایط بازار اتخاذ کنند تا همانند گذشته یک طرفه نباشد، به همین منظور طبق اذعان وزیر جهاد صادرات و واردات باید در کنار یکدیگر دیده شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *