اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: واردات گوشت گرم و منجمد به ۹۰ هزار تن رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

افشین صدر دادرس گفت: بنابر آمار گمرک ۹۰ هزار تن گوشت قرمز گرم و منجمد وارد کشور و در بازار توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار ۱۰ ماهه گمرک ۹۰ هزار تن گوشت قرمز گرم و منجمد وارد کشور شده است.

به گفته او، با احتساب تمامی شاخص های قیمت تولیدکننده، مصرف کننده و میانگین چند قلم کالای اساسی که مرکز آمار منتشر کرده است، عملا این میزان واردات به رغم خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور نقشی در تنظیم بازار نداشته است.

صدردادرس ادامه داد: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که بر این اساس هر کیلو لاشه باید ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه پتانسیل تولید گوشت قرمز برای سرانه مصرف ۱۲ کیلو و حتی بالاتر وجود دارد، افزود: هم اکنون سرانه مصرف گوشت قرمز ناشی از کاهش قدرت خرید خانوار  به ۶ تا ۷ کیلو رسیده است که برای این سرانه مصرف مشکلی در تولید گوشت قرمز نداریم.

به گفته او، با اعمال حمایت های به موقع و صحیح امکان افزایش تولید دام و گوشت به سرعت وجود دارد.

صدردادرس گفت: با توجه به آنکه ۶۱ میلیون نفر از آحاد جامعه مشمول دهک اول تا هفتم هستند، از این رو توزیع گوشت داخل در سبد کالابرگ موجب شده تا قدرت خرید این اقشار افزایش یابد و از طرفی با اجرای برنامه های معاونت امور دام به شرط تامین اعتبار، قیمت گوشت قرمز تعدیل خواهد شد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *