اهم اخبار

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی: کشت چهار محصول اساسی در مزارع نیشکری خوزستان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عبدعلی ناصری از کشت چهار محصول گندم، کلزا، دانه روغنی آفتابگردان و چغندرقند به منظور رعایت تناوب کشت و در نهایت افزایش راندمان تولید نیشکر در سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ عبدعلی ناصری با اشاره به انجام کشت متنوع چهار محصول اساسی در مزارع نیشکر شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: امسال در زمین‌های آیشی این شرکت کشت چهار محصول گندم، کلزا، دانه روغنی آفتابگردان و چغندرقند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال ۲ هزار و ۴۰۰هکتار دانه روغنی کلزا، ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۶۰۰ هکتار دانه روغنی آفتابگردان و ۲۲۱ هکتار چغندرقند در شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه کشت چغندرقند برای اولین بار در مجموعه شرکت‌های کشت و صنعت نیشکری استان انجام شده است، گفت: کشت این چهار محصول گامی برای تولیدات بیشتر محصولات غیر نیشکری است و امیدواریم در این زمینه عملکردی مطلوب داشته باشیم.

ناصری در خصوص اهداف اجرای این کشت‌ها در مزارع آیشی شرکت توسعه نیشکر عنوان کرد: کشت این محصولات به منظور رعایت تناوب کشت و تغذیه طبیعی خاک است که در نهایت منجر به بهبود و افزایش راندمان تولید نیشکر در سال‌های آینده خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات کشت پاییزه این چهار محصول در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به اتمام رسیده و همچنین کار برداشت نیشکر از مزارع که از حدود ۲ ماه گذشته آغاز شده، همچنان در حال انجام است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *