اهم اخبار

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران: توسعه تولید محصولات دانش بنیان و نوآور در سال ۱۴۰۱ از اهداف اصلی هلدینگ پگاه است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در خصوص چشم انداز و سیاست‌های این هلدینگ در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به تولید محصولات دانش‌بنیان، این مسئله در سیاست هلدینگ پگاه قرار گرفته و تولید این محصولات توسعه یافته است من جمله کاغذ پارچمنت که تجاری سازی شده و در حال تولید انبوه است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، دکتر محمد پور افزود: تولید انواع استارترها و استابیلایزرها را نیز در دستور کار داریم و در عین حال توجه ویژه‌ای به بازار صادرات داریم که بتوانیم برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

وی همچنین توسعه و افزایش سهم بازار داخل را از اهداف اصلی هلدینگ پگاه در سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: خوشبختانه در سه ماهه اخیر توفیقاتی در این زمینه حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در خصوص بحث شیر مدرارس در دوران پساکرونا گفت: این شرکت همواره آمادگی کامل برای تولید شیر مدارس را داشته است و این را باید بدانیم دانش آموزان کشورمان، سازندگان و مسئولین آینده‌ی کشور خواهند بود لذا برای سلامتی این قشر از جامعه می‌بایست هر چه سریعتر توزیع شیر مدارس برقرار شود.

محمدپور تصریح کرد: هلدینگ پگاه آمادگی دارد تا بخش عظیمی از شیر مدارس را به صورت استریل تولید کند. وی بیان کرد: در این زمینه کارهای مقدماتی نیز صورت گرفته و بحث‌های تامین اعتبار را نیز دولت پیگیری می‌کند.

این عضو هیئت مدیره صنایع شیر با تاکید بر اجرای توزیع شیر مدارس گفت: به هرحال این ضرورت است که باید به هرنحوی انجام پذیرد.

مدیرعامل هلدینگ پگاه در خصوص خرید شیر خام به قیمت مصوب دولتی از دامدارن گفت: حمایت از تولیدکننده همواره از سیاست‌های این شرکت و در دستور کار آن قرار داشته است و دامداران عزیز ولی نعمت ما هستند. از طرفی هم پیاده سازی منویات دولت هم مد نظر پگاه می‌باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و حذف ارز ترجیحی که بعنوان یک کار سخت و درست صورت گرفته که شاید بهتر بود در دولت‌های قبلی این کار صورت می‌گرفت، باعث شده که هزینه‌های دامدارن افزایش یابد. لذا ما با سیاست‌های دولت و هم حمایت از دامداران عزیز، شیر را به قیمت مصوب دولتی خریداری می‌کنیم و اینکار در بدو ابلاغ دولت انجام پذیرفته است.

محمدپور در خصوص کاهش سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور با بیان اینکه ما یک شعار داریم که شیر را مصرف کنید هرچند که پگاه نباشد، گفت: به هرحال شیر و لبنیات به عنوان یک محصول سلامت محور نباید از سبد خانوار حذف شود و با توجه به وضعیت معیشتی مردم، سرانه مصرف روز به روز پایین‌تر آمده است، لذا باید فرهنگسازی شود تا بتوان لبنیات را جایگزین محصولات غیر ضروری کنیم. این مسئله نیاز به فرهنگسازی خانوار دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران افزود: دولت نیز باید با گذاشتن یارانه در این زمینه کمک کند تا محصولات سلامت محور به ویژه شیر و لبنیات با تخصیص کالابرگ در سفره مردم باقی بماند. چراکه اگر جای این محصولات در سفره مردم خالی باشد بعدها می‌بایست هزینه‌های سنگین‌تری در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله پوکی استخوان، کوتاهی قد، ضعف در سیستم ایمنی و… پرداخت کند. لذا وجود لبنیات در سبد غذایی مردم دارای اهمیت ویژه‌ای است که امیدواریم با فرهنگسازی و توجه  اقشار مختلف و دولت  به این مسئله، شاهد افزایش سرانه مصرف آن باشیم.

محمدپور همچنین با اشاره به گرامیداشت روز جهانی شیر در اول ژوئن هر سال توسط گروههای مختلف در جهان گفت : ۱۸ آبان سال ۱۳۳۳ اولین شرکت تولیدکننده شیر و لبنیات کشور، شرکت شیر پاستوریزه (پگاه کنونی)، توسط یونیسف و با همکاری دولت تاسیس شد. لذا پیشنهاد به دولت این است که در تقویم رسمی کشور هر ساله این تاریخ بعنوان روز ملی شیر نامگذاری شود تا به این بهانه مسائل پیرامون صنعت شیر و لبنیات مورد بررسی قرار گرفته و مصرف این محصول فرهنگسازی شود.

این فعال صنعت لبنیات کشور گفت: مصرف شیر به قدری حائز اهمیت است که خداوند در آیه ۶۶ سوره نحل به آن اشاره کرده و گفته شیر را از غذای هضم شده درون شکم چهارپایان وخون خلق کردیم. امیدوارم با اختصاص روزملی شیر در تقویم رسمی کشور به فرهنگسازی مصرف آن کمک شود.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در خصوص کاهش صادرات صنایع لبنی کشور به دلیل افزایش قیمت ارز، شیرخام و همچنین تحریم‌های ظالمانه گفت: تاکنون با قیمت خیلی ارزان، یارانه کشور را صرف کشورهای همجوار می‌کردیم که شاید با این کار به تنبلی عادت کرده بودیم ولی با توجه به کاهش نسبی فروش که برای سایر شرکت‌ها اتفاق افتاد، هلدینگ پگاه توانست صادرات محصولات خود را تا ۲۵درصد افزایش دهد.

محمدپور افزود: برخلاف تصور که افزایش قیمت شیر و تحریم‌ها شاید باعث کاهش صادرات شود، ما شاهد رشد صادرات در پگاه بودیم و با روند کنونی امیدوار هستیم که بازار صادرات لبنیات را در کشورهای همجوار از رقبای منطقه ای باز پس بگیریم و تصورمان بر این است این امر در یک ماه آینده شدنی است.

عضو هیئت مدیره ومدیرعامل هلدینگ پگاه در پایان گفت: حدود یک ماه از وعده دولت برای حذف عوارض صادرات می گذرد ولی تاکنون در این خصوص اتفاقی نیافتاده است. امیدواریم این موضوع نیز زودتر عملی شود چراکه در صورت برنداشتن عوارض صادرات رقابت در بازارهای جهانی مشکل و باعث از دست دادن آن می‌شود که جبران آن هم به راحتی صورت نمی‌پذیرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *