اهم اخبار

مدیرعامل شرکت کاله: پالایش روزانه ۱.۲ میلیون لیتر شیر در پالایشگاه کاله

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غلامعلی سلیمانی با بیان اینکه پالایشگاه شیر آمل روزانه ۱.۲ میلیون لیتر شیر را پالایش می کند، گفت: همچنین سالانه ۳۰۰ میلیون دلار محصول صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، غلامعلی سلیمانی افزود: درحال حاضر پالایشگاه شیرکاله در آمل ظرفیت پالایش و فرآوری روزانه پنج میلیون لیتر شیر را دارد که با راه اندازی فاز نخست آن روزانه ۱.۲ میلیون لیتر شیر را پالایش و تجزیه می‌کند.

سلیمانی افزود: با توجه به نیاز روزانه حدود یک ونیم میلیون لیتری شرکت کاله آمل به شیر، کمتر از ۵۰۰ هزار لیتر آن درمازندران توسط دامداری های مازندران تامین وبقیه مورد نیاز این شرکت از حدود ۲۲ استان کشور تامین می شود.

وی ایجاد دامداری های ۱۰۰ راسی درکشور را یک اقدام مهم درتامین شیر مورد نیاز پالایشگاه‌های شیر در شرکت کاله برای فرآوری و تبدیل صدها محصول با ارزش عنوان کرد و گفت: با واگذاری زمین مورد نیاز در مازندران که استاندار مازندران قول آن را داده، جهاد کشاورزی استان در کمترین مدت دراختیار شرکت کاله قرار دهد، حتی در امر آموزش به جوانان تحصیل کرده در روستاها برای ایجاد دامداری‌های کوچک نیز برعهده خواهد گرفت.

مدیرعامل وبنیانگذار شرکت کاله آمل، با بیان اینکه هم‌اکنون محصولات «کاله» سالانه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی کامل پالایشگاه شیر ارزش این صادرات به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید و می‌تواند پس از صنعت پتروشیمی بیشترین ارزآوری را برای کشور داشته باشد.

سلیمانی گفت، شرکت کاله درچند دهه گذشته از فعالیت کاری خود با جذب صدها نیروی کاری متخصص وتحصیل کرده از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال و همچنین ارزآوری منطقه داشته و این مهم را همچنان ادامه خواهد داد.

وی اشاره به اینکه پالایشگاه شیر کاله نه تنها در کشور و خاورمیانه، بلکه در سطح آسیا جزو اولین ها و برترین هاست، تصریح کرد، با راه اندازی این پالایشگاه، از خروج سالانه یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود./بازار

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *