اهم اخبار

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل:برنج‌های تولیدی مازندران هیچ گونه مسمومیتی ندارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل گفت: برای استقرار واحدهای تولیدی برنج در مرکز توسعه تجارت برنج ایران در آمل آزمایش های متعددی از برنج های تولید شده مازندران حاصل شد که نشان می‌دهد این برنج ها هیچ مسمومیتی ندارند.

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل یزدان ‌پناه در حاشیه بازدید مسئولان استانی از مرکز توسعه تجارت برنج ایران در آمل، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۶ فعالیت ساخت این مرکز با حدود ۴۲۸ سهامدار شامل تجار، کارخانه‌داران، شالی کوبی ها و کشاورزان آغاز شد.

وی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع در یکی از بهترین قسمت‌های دسترسی به شهرستان آمل و استان مازندران است که ۷۰ درصد تولید برنج در شعاع این مجموعه قرار دارد و اجرای آن در ۳ فاز شامل مسجد، رستوران و تالار بورس کالای برنج در دستور کار است و همچنین با وزارت‌خانه جهاد کشاورزی در حال مذاکره برای ساخت فازهای بعدی هستیم.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل گفت: مرکز تجارت برنج خاورمیانه در ۵ طبقه شامل پذیرایی، تجار و سایر شهرها و استان‌های کشور، انبارهایی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع برای سهام‌داران است و نیز طبقه دوم و سوم نمایشگاه دائمی ادوات کشاورزی سموم و هایپر مارکت برای اشتغال۱۵۰۰ نفر است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: مسئولان بسیاری برای بازدید از این مرکز آمدند و طرح به آیت‌الله جوادی آملی نشان داده شد و مورد استقبال ایشان قرار گرفت و راضی بودند و همچین سازمان صنعت، معدن و تجارت پشتوانه این پروژه بوده است.

وی افزود: همه هزینه ساخت این مرکز از آورده سهامداران است و هیچ ریالی از بانک دریافت نشده است و قطعا مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران  در آمل می تواند پرچم برنج ایران را در خاورمیانه برافراشته کند.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل اظهار کرد: برنج ایران از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و قطعا موضوع بسته‌بندی را مدنظر قرار می دهیم و برای تحقیقات و پژوهش برنج با انستیتو پاستور همکاری صورت می گیرد تا در بخش آموزش کشاورزی، کیفی‌سازی و سالم سازی صورت گیرد.

یزدان پناه گفت: شرکت در اولین گام نمونه‌های متعددی از برنج را مورد آزمایش قرار داد و به خصوص کشت مجدد برنج انجام و از آن نمونه‌هایی گرفته شد که نمونه هیچ‌گونه مسمومیتی نداشت.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با رویکرد بخش دولتی و کمک و تعامل می توانند برج ایران را در دنیا معرفی کنند تا ویژگی های برنج محلی را نشان دهیم، خاطرنشان کرد: به دلیل قیمت برنج، تفکیک اراضی کشاورزی به سختی انجام می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *