اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی ب.آ در گفتگو با اگروفودنیوز: راه کنترل تورم و ثبات نرخ ارز چربیدن درایت بر توهم و استفاده از پتانسیل های موجود در کشور است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس جمال رازقی جهرمی می گوید: ثبات کوتاه مدت نرخ ارز در همه دولت ها تکرار شده ولی تا فکر اساسی برای اقتصاد کشور نشود، یقینا ثبات کوتاه مدت نرخ ارز و جلسات آقای رئیس‌ ‌جمهور با چند نفر از صنعت‌گران درد اقتصاد و صنعت کشور را درمان نمی کند

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”، جمال رازقی جهرمی در خصوص عملکرد دولت در حفظ ثبات بازار ارز و کنترل تورم به خبرنگار ما گفت: نتیجه عملکرد دولت در اقتصاد کشور و در سطح بازار وضعیت تورم قابل مشاهده است.


مدیرعامل گروه صنایع غذایی ب.آ افزود: در مسئله ثبات ارز همه دولت‌ها در مقاطعی توانستند قیمت ارز را در مدت کوتاهی کنترل کنند و ثبات چند ماه اخیره نرخ ارز نیز موضوعی است که یقینا موقتی است و نمی تواند تداوم داشته باشد.


رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان بیان کرد: زمانی که میزان نقدینگی در کشور با سرعت سرسام‌آوری و تصاعدی‌ افزایش پیدا می‌کند و نقدینگی کشور به بالای شش هزار میلیارد تومان رسیده است، طبیعی است که نه تورم قابل‌کنترل می باشد و به‌تبع آن نرخ ارز هم نمی‌تواند کنترل شود ، اگر مدت کوتاهی هم نرخ ارز ثابت نگه داشته شود، بعد مثل فنر آزاد شده، این قضیه جهش پیدا می کند.


این فعال اقتصادی تصریح کرد:تا وقتی‌که فکر اساسی برای اقتصاد کشور نشود، یقینا ثبات کوتاه مدت نرخ ارز و جلسات آقای رئیس‌ ‌جمهور با چند نفر از صنعت‌گران درد اقتصاد و صنعت کشور را درمان نمی کند .


جمال رازقی جهرمی افزود:زمانیکه نرخ سرمایه‌گذاری ثابت کشور منفی است یعنی نرخ استهلاک سرمایه ثابت و بالاخص در بخش صنعت بالاتر از میزان سرمایه‌گذاری ثابت است، دیدار ریس‌جمهور ممکن است که اهمیت تولید را به‌صورت نمادین بیان کند ولی اینکه همه عوامل در کشور دست در دست هم دادند تا تولید را هر روز ضعیف‌تر از روز قبل بکنند مانع از آن نیست.


وی خاطرنشان کرد:با نگاهی به دهه نود مشاهده می شود در همه این سال ها رهبری سال‌ها را نام‌گذاری اقتصادی و عمدتا در جهت تولید اعلام کردند و بعد می‌بینیم که سرجمع رشد اقتصادی کشور در پایان دهه نود صفر بوده است.


این فعال اقتصادی کشور گفت: در‌هر‌حال امیدواریم که فرمول رشد اقتصادی فرمول ثابت شده‌ای در دنیا ا‌ست و ما یا نخواستیم یا نمی‌خواهیم که از راه‌های امتحان‌شده و اثبات‌شده در دنیا در جهت رشد اقتصادی استفاده بکنیم.


مدیرعامل گروه صنایع غذایی ب.آ افزود: امیدواریم که این عقل و درایت بر احساس و توهم چیره بشود و مسیر درست در جهت اقتصاد کشور برداشته شود که یقینا با‌توجه‌به پتانسیل بزرگی که در کشور موجود است و از دست نرفته مانند بحث نیروی انسانی متخصص، ناترازی آب ،ناترازی انرژی و بالاخص برق و گاز با عقل و درایت می توان شاهد روند صحیحی در رشد اقتصاد باشیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *