اهم اخبار

مدیرکل شیلات استان: صدف خوراکی در استان بوشهر تولید می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عقیل امینی گفت: نخستین مجوز رسمی کشور برای اجرای طرح آزمایشی تکثیر و پرورش صدف خوراکی در استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ عقیل امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صدف خوراکی از صدف‌های بومی کشور است و با توجه به نیاز نداشتن به غذای کنسانتره هزینه تولید پایینی دارد.

وی با بیان اینکه صدف خوراکی از نظر جنبه صادراتی ارزآوری بالایی دارد، افزود: این صدف افزون بر استفاده خوراکی در صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی و صنعت تصفیه فاضلاب شهری کاربرد دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در پی صدور پروانه تولید این صدف در سال ۱۴۰۰ اکنون تکثیر آن به شکل آزمایشی با موفقیت اجرا شده و حاصل این تکثیر ارسال ۵۰ هزار قطعه بچه صدف به استان سیستان و بلوچستان برای پرورش است.

امینی عنوان کرد: مقرر شده است این طرح به شکل آزمایشی در مرکز پژوهشی دانشگاه خلیج فارس و مرکز آبزی‌پروری دلوار در شهرستان تنگستان اجرا و تولید تجاری آن نیز در شهرک زیست فن‌آوری دلوار به زودی اجرا شود. با توجه به نداشتن مصرف خوراکی داخلی، صدف‌ها نقش مهمی را در صنعت صادرات ایفا می‌کنند و این صنعت می‌تواند به بخش مهمی از صادرات کشور تبدیل شود.

وی گفت: پرورش صدف در کشورمان به عنوان ایده‌ای نو پرداخته می‌شود که با گسترش این صنعت و صادرات آن به خارج از کشور باعث افزایش ارزآوری و همچنین رونق پرورش آبزیان کشور و صادرات می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *