اهم اخبار

۱۴ هزار تن ساردین ماهی به روش پرساین در جاسک صید شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر اداره شیلات جاسک گفت: ۱۴ هزار تن ساردین ماهی در فصل صید (از مهر پارسال تا خردادماه امسال) در آب‌های این شهرستان به تور صیادان افتاد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ علی اصغر زارعی افزود: ۲۳ شناور در جاسک، مجوز صید به روش پرساین یا محاصره‌ای را دارند که برای ۴۶۰ نفر از منطقه گابریک تا کوه مبارک به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

صیادان در این روش صید محاصره ای با استفاده از تور به شکل مستطیل و مانور دایره ای شکل شناورهای پرساینر (PURSE SEINER) ساردین ماهیان را که از گونه آبزیان سطح زی است و در سطح آب دریا مشغول مهاجرت هستند، محاصره و صید می کنند.

وی، کاهش فشار بروی ذخایر آبزیان در معرض خطر انقراض، اشتغالزایی و تقویت سایر منابع آبزیان را از مزایای صید به روش پرساین عنوان کرد.

شهرستان جاسک سه واحد تولید پودر ماهی دارد که در ۲ واحد آن پارسال سه هزار و۵۰۰ تن پودر ماهی تولید شد و برای ۲۳۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

در ۲ ماهه امسال ( فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) نیز حدود ۷۰۰ تن پودر ماهی در این واحدها تولید شده است.

شهرستان جاسک به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند، یکی از قطب های مهم تولید و استحصال ماهی در جنوب کشور محسوب می شود.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *