اهم اخبار

مراحل ترخیص ۱۶۰ هزارتن نهاده دامی در حال اجراست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مراحل ترخیص ۱۶۰هزار تن نهاده باقیمانده از محمولات تخلیه شده و موجود در بندر، مراحل ترخیص در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام؛ حسین شیرزاد گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۹ فروند کشتی حامل محمولات وارداتی نهاده به وزن تقریبی ۵۰۰ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: ۳۴۰هزار تن از محمولات فوق پس از ترخیص، عملیات حمل آنها به نمایندگی های استانی شرکت صورت گرفته و ۱۶۰هزار تن نهاده باقیمانده از محمولات تخلیه شده و موجود در بندر، مراحل ترخیص ،انتقال و حمل آنها به مراکز پیش بینی شده در حال انجام است.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴ فروند کشتی حامل نهاده کنجاله سویا به وزن تقریبی ۲۶۰هزار تن در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که به محض تامین شدن ارز مورد نیاز مراحل ترخیص، پهلودهی و حمل آنها عملیاتی خواهد شد و خریدهای نهاده های این شرکت به طور مستمر همچنان ادامه دارد.

شیرزاد گفت: خریدهای گسترده شرکت پشتیبانی امور دام کشور؛ این شرکت نسبت به خرید کنجاله سویا به میزان ۴ فروند کشتی اقدام و ۲ فروند از این کشتی ها در مرحله بارگیری در بندر مبداء را به اتمام رسانده و در مسیر بنادر محل تخلیه در کشور هستند و ۲فروند دیگر نیز در حال طی کردن مراحل بارگیری هستند.

او گفت: با توجه به حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و اتخاذ تصمیمات راهبردی و تلاش های مضاعف شرکت، موجودی فعلی و خریدهای صورت گرفته طی دو ماه آینده کمبودی در زمینه تامین احتیاجات تولید کنندگان داخلی و نیز تامین ذخایر راهبردی نخواهد بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *