اهم اخبار

مرتضی سلطانی: نظارت موازی، تولیدکنندگان را بی انگیزه می‌کند+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر پیشرفت اقتصادی یک کشور را در گرو امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران می‌داند.

برای مشاهده این ویدیو روی دکمه پلی در کادر زیر بزنید

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مرتضی سلطانی بنیانگذار و رئیس گروه صنعتی پژوهشی زر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته این شعار در حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است که پیام دلگرم کننده مقام معظم رهبری برای تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت است

وی بیان کرد: نظارت موازی و جزیره‌ای انگیزه سرمایه گذاری را کم می‌کند و پیشنهاد پیشران های تولید و صنعت کشور که نقش لوکوموتیو را دارند، این است که این نظارت طبقه‌بندی شود.

این کارآفرین برتر کشور عنوان کرد: نظارت کار درستی است، ولیکن باید به صورت طبقه بندی و مهندسی شده باشد . هم ناظر بداند چه چیزی را باید نظارت کند و هم نظارت شونده بتواند کیفیت محصول و اعداد و ارقام را به درستی گزارش بدهد.

سلطانی در ادامه گفت: دولت‌ها پیشران‌های خود را برای اینکه احساس امنیت اقتصادی بکنند متمایز می‌کنند و بنا به کارنامه و شاخصهایشان مورد بررسی قرار می‌دهند و این پیشران ها با توان مالی، نیروی انسانی و دانش فنی شان با اطمینان در بخش تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و توسعه تولید و تنوع محصولاتشان را در دستور کارشان قرار می‌دهند و این مسئله در همه جای دنیا مرسوم می باشد.

بنیانگذار گروه صنعتی وپژوهشی زر خاطر نشان کرد:طی سال‌های اخیر در کشورمان به واسطه نظارت‌های موازی و غیر تخصصی این پیشران‌های اهل تولید و سرمایه گذاران بی انگیزه و حتی تقریبا بی حرکت شده‌اند. اگر سرمایه گذاران ورود کنند به تبع آنها دیگران هم احساس امنیت می‌کنند و به بخش تولید وارد می‌شوند.

این چهره ماندگار صنعت کشور عنوان کرد: ایران در مقایسه با کشورهای دنیا مزیت‌های نسبی در بخش‌های صنعتی مختلف مانند معدن، تولید و خدمات دارد ولی به دلیل عدم امنیت سرمایه‌گذاری تمام مزیت‌های نسبی متوقف شده است.

مرتضی سلطانی در پایان گفت: به عنوان سرباز صنعت کشور اصرار دارم تا این ناامنی به امنیت تبدیل شود تا سرمایه‌گذار بداند چگونه نظارت می‌شود که اگر کارش درست است در چرخه می‌ماند و اگر کارش اشکالی دارد از چرخه حذف می‌شود. اطمینان می‌دهم اگر نظارت طبقه بندی اتفاق بیفتد و پیشران‌ها در جای خود قرار بگیرند در کمتر از دو سال توسعه در کشور انجام می‌شود. بستر تولید برای جوانان و فرزندانمان فراهم می‌گردد و ایران سرآمد دنیا می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *