اهم اخبار

رئیس سازمان چای کشور: ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است، گفت: بیش از ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، حبیب جهانساز در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۸ تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی برگ‌های برداشت شده ۱۹۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد برگ‌های برداشت شده و خریداری شده از نوع درجه یک هستند، گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و درجه دو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس سازمان چای تصریح کرد: ۷۵ درصد بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را کارخانجات چایسازی پرداخت می‌کنند و ۲۵ درصد هم قدر سهم دولت است.

جهانساز به قرارداد ۱۶۶ کارخانه چایسازی با سازمان چای کشور برای خرید برگ سبزهای برداشت شده اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۲ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات چای در گیلان و ۱۰ درصد در مازندران قرار دارد، اضافه کرد: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران در ۲۸ هزار هکتار باغ چای مشغول به کارند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *