اهم اخبار

مسئولیت اجتماعی شرکتها/اقدامات شرکت لبنیات شروین مهاباد، در خصوص مقابله با ویروس کرونا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت لبنیات شروین در راستای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین مبارزه با ویروس منحوس کرونا در اسفند ۹۹ اقدامات چشمگیری را انجام داد.

به گزارش اگروفودنیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت شروین،اقدامات شرکت لبنیات شروین مهاباد، در خصوص مقابله با ویروس کرونا به صورت خلاصه به شرح زیر است:

١. اعلام آمادگی برای محلول پاشی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی پر تردد و توزیع رایگان محلول در  ٨ اسفندماه ٩٨ به فرماندار محترم. ( پیوست ١ )

٢. شروع عملیات محلول پاشی از ٩ اسفندماه ٩٨ توسط سه اکیپ دو نفره در اماکن زیر:

ترمینال مرکزی، ترمینال روستایی، ترمینال شهری، اداره صدا و سیما، کوی مسکونی صدا و سیما، اداره دادگستری، زندان مهاباد، فرمانداری مهاباد، اداره ثبت آمار و احوال، اداره صنعت، معدن و تجارت، درمانگاه های بعثت، خاتم الانبیاء،… ، خانه سالمندان، ستاد نیروی انتظامی مهاباد، کلانتری ١١،١٢،١٣ و ویژه مهاباد، مراکز خیریه کودکان بی سرپرست، مرکز نگهداری معلولین ذهنی، اداره ثبت اسناد و املاک، اداره اوقاف، میدان میوه و تره بار، سالن جلسات شهرداری، مسجد جامع و برخی از مساجد پر تردد، غسالخانه و آمبولانس های مربوطه، روستای سید آباد و مسیر منتهی به سایت زباله مهاباد، برخی بانکها از جمله ملت مرکزی، ملی مرکزی، سینا،…، اداره جهاد کشاورزی، مرکز پلیس راهور،  آموزشگاه های رانندگی، ساختمان های پزشکان پر تردد، برخی از کارگاه ها و ساختمانهای مسکونی بزرگ

٢. استقرار اکیپ ثابت در ترمینال مرکزی مهاباد از ساعت ٨ تا ٢٠،  در ١١ اسفندماه تا تعطیل شدن کامل ترمینال به دستور ستاد کرونا و ضدعفونی مستمر اتوبوس ها و سواری های بین شهری و انواع تاکسی های درون شهری

٣. استقرار دو اکیپ ثابت در ورودی شهر، در محورهای میاندوآب و ارومیه، به دستور فرماندار محترم از ١۶ اسفندماه همراه با هلال احمر و بهداشت تا اواخر اسفندماه

۴. اهداء محلول به شهر گوک تپه، خلیفان، روستاهای یوسف کند، حاجی خوش، قم قلعه، سیدآباد، بخش چهار برج میاندوآب و تپه رش میاندوآب

۵. اهداء ٣١٠٠٠ لیتر محلول گندزدا و   ۵٠۴ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح به شهرداری سردشت در دو مرحله با نظارت امام جمعه ارجمند مهاباد

۶. اهداء ١۵٠٠ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح به فرمانداری بوکان در دو مرحله

٧. اهداء ۴۵٠٠ لیتر محلول ضدعفونی دست و سطوح به فرمانداری سقز

٨. اهداء ٧٢۴ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح به فرمانداری شاهین دژ

٩. توزیع ۴۵٠٠ لیتر محلول ضدعفونی دست و سطوح به تاکسیرانی مهاباد

١٠. اهداء ٣۵٠ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح به اتحادیه نانوایان مهاباد

١١. اهداء مجموعا ١٠٠٠ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح به خدمات، اجرائیات، فضای سبز و آتش نشانی مهاباد

١٢. اهداء بیش از ٧۵٠ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح به برخی گروه های خیریه جهت توزیع در بین نیازمندان مهاباد

* لازم به ذکر است، تمامی محلول های گندزدای استفاده شده در عملیات فوق الذکر، توسط این شرکت خریداری و مصرف شده است.

١٣. مشورت جهت امکان سنجی ایجاد بیمارستان موقت کرونا با آقای مهندس جهین و سپس عملیاتی کردن آن با دعوت از صنعتگران و معدنکاران مهابادی و برگزاری انتخابات جهت تشکیل هیأت امناء مربوطه

١۴. پیشنهاد تشکیل هیأت امناء بازار مهاباد به فرماندار ارجمند و سپس دعوت از معتمدین بازار جهت شرکت در انتخابات هیأت امناء بازار مهاباد با هماهنگی با رئیس محترم اداره صنعت، معدن و تجارت و نیز رئیس اتاق اصناف با اهداف تأمین ملزومات بهداشتی کادر درمان و بهداشت و نیز حمایت مالی از خانواده هایی که با بحران کرونا نیازمند کمک هستند.

١۵. مشارکت غیر نقدی ( اهداء محصول لبنی و محلول ضدعفونی)، در ٢٨۵ پک اهدایی که توسط بازرگانی صوفی زاده در بین نیازمندان توزیع شد.

١۶. اعمال تخفیفات به شرح زیر بر روی قیمت مصرف کننده با حفظ حاشیه سود سوپرمارکت داران، در منطقه شمالغرب ( استانهای آذربایجان شرقی، غربی و کردستان ) در راستای کمک به مردم در مدیریت هزینه های خانواده از یکم فروردین ٩٩

انواع شیر پاستوریزه؛ ١٢٪؜

سایر محصولات: ٢٠٪؜

١٧. اختصاص یک خط بسته بندی نوشیدنی دوغ به ظرفیت ٢٠٠٠ بطری در ساعت، به تولید و بسته بندی محلول ضدعفونی بر پایه اتانول، به درخواست کارشناس محترم معاونت غذا و دارو استان.

* متاسفانه پس از تغییر خط و خرید نقدی کلیه مواد اولیه، طی یک جلسه از پخش و توزیع محصول، جلوگیری به عمل آمد و کلیه تولیدکنندگان استان را ملزم به تحویل تولیدات خود صرفا بخ دو شرکت پخش داروپخش و آرمیتا آیسان نمودند که دو پیامد در برداشت:

١. تسویه یکماهه با تولید کننده

٢. افزایش قیمت مصرف کننده در حد دست کم ۴٠٪؜

با توجه به امتناع این شرکت از شرایط مذکور و نیز رعایت دستورات فرماندار محترم و اداره تعزیرات شهرستان ( الزام به رعایت مصوبه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در خصوص قیمت مصرف کننده )، معاونت محترم غذا و دارو تا امروز از اختصاص سهمیه الکل ( نوبت دوم ) خودداری نموده است.

١٨. احداث دو تونل ( ۶ متری و ١٠ متری )ضدعفونی خودرو اتوماتیک و ٢۴ ساعته در دو مسیر پر تردد.

* محلول مصرفی توسط شرکت محترم پتروشیمی مهاباد تأمین میشود.

١٩. واریز مبلغ  ٨٠٠/٠٠٠٠/٠٠٠ ریال به حساب هیأت امناء بازار مهاباد جهت خرید و توزیع  ۴٠٠ بسته مواد غذایی در بین نیازمندان

٢٠. انجام محلول پاشی در مناطق تعریف شده شهر توسط ستاد کرونا مهاباد از  ۴  فروردین٩٩

٢١. توزیع ٧٩٠ بطری محلول ضدعفونی دست و سطوح در بین سوپرمارکت داران مهاباد، نقده، بوکان و بانه

در همین راستا استاندار آذربایجانغربی، اقدامات صورت گرفته شرکت شروین مهاباد و دیگر واحدهای تولیدی را در کمک به مبارزه با کرونا ستود.

استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی از فعالیت‌های خداپسندانه مشارکت‌کنندگان در مدیریت کرونا از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد، تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده و اقشار مختلف مردمی استان قدردانی کرد.

محمدمهدی شهریاری در این پیام  اقدام شایسته و درخور قدردانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، شرکت شروین مهاباد و دیگر واحدهای تولیدی را در کمک به مبارزه با کرونا ستود.

در این پیام آمده است: همراهی و همدلی شکل گرفته که برگرفته از حس مسوولیت‌پذیری و فرهنگ والای ایثار و از خودگذشتگی است در مسیر مبارزه با کرونا در جای جای استان مشهود است و بحران کرونا نیز به مانند سایر بحران‌ها با خلق چنین صحنه‌های بی‌بدیل ایثار و همدلی به پایان می‌رسد.

وی به تلاش شبانه‌روزی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد، شهرداری‌ها و انجمن داروسازان اشاره کرد و نوشت: این تلاش‌ها حماسه‌هایی ارزشمند است که در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهند ماند.

وی اضافه کرد: به طور قطع کادر پزشکی و درمانی که در خط مقدم این مبارزه هستند با مشاهده چنین صحنه‌های تاریخ‌ساز ایثار اجتماعی، دلگرم‌تر از همیشه برای شکست کرونا تلاش خواهند کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *