اهم اخبار

مشاهده چند کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه/ جای نگرانی نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از مشاهده چند کانون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سیدبهمن نقیبی با بیان اینکه از هفته گذشته چهار کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه شناسایی شده، اظهار کرد: آخرین کانون بیماری یک مورد پرنده آزادپرواز بوده که روز گذشته(۹ بهمن) در شهر کرمانشاه شناسایی شده و آزمایش آن مثبت شده است.

 نقیبی اضافه کرد: سه مورد دیگر که همگی کانون های روستایی بوده اند، از هفته گذشته به ترتیب در روستاهای  امیرآباد و سراب یاوری در شهرستان کرمانشاه و روستای سیاه سیاه شهرستان اسلام آبادغرب شناسایی شده اند که اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام شده است. 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در ادامه وضعیت استان کرمانشاه را از حیث شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان “قرمز” اعلام کرد و افزود: چون آخرین مورد شیوع بیماری در روز گذشته در استان تایید شده، چنانچه تا ۲۱ روز پس آن مورد دیگری از شیوع بیماری در استان گزارش نشود، وضعیت استان سبز خواهد شد.

 وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع این بیماری اندیشیده شده و جای نگرانی نیست، افزود: تمامی کانون های شناسایی شده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور بومی بوده و هیچ واحد صنعتی تاکنون درگیر بیماری نشده است. 

 وی سپس توصیه هایی هم به پرورش دهندگان طیور داشت و از آنها خواست تا به هیچ عنوان از دوره گردها طیور نخرند و از تماس پرندگان خود با پرندگان آزادپرواز هم جلوگیری کنند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *