اهم اخبار

مشاور وزیر جهادکشاورزی: ۴۲۰ هزار تن کلزا در مزارع کشور تولید شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور وزیر جهادکشاورزی گفت: ۴۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری در سطح کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

 

 

علیرضا مهاجر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا را ۲۱۰ هزار هکتار برآورد کرد و اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید محصول کلزا در کشور ۳۴۰ هزار تن بوده است.

وی پیش بینی برداشت دانه‌های روغنی کلزا را بیش از ۵۰۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: سیلاب بهار امسال بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع کلزا در استان‌های گلستان، لرستان، مازندان و خوزستان را نابود کرد.

مجری برنامه افزایش دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی بخش عمده تولید دانه روغنی کلزا قابل برداشت در استان گلستان را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با این حال افزایش ۲۰ درصدی این محصول را شاهد هستیم.

مهاجر همچنین افزایش ۲۰۰ برابری تولید محصول کلزا از سال ۹۴ تاکنون را یادآور شد و تاکید کرد: میزان تولید این محصول روغنی از ۴۶ هزار تن به ۴۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گفته وی امسال افزون بر ۱۸۰ هزار تن روغن کلزا در کشور استحصال می‌شود که ۱۵ درصد از نیاز کشور را تأمین خواهد کرد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی همچنین از زیر کشت بردن ۸۰ هزار هکتار از مزارع کشور به محصول روغنی سویا و ۴۰ هزار هکتار اراضی به کشت کنجد خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ هزار هکتار نیز برای کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *