اهم اخبار

مصرف زرد آلو مفید برای روزه داران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

روزه گرفتن در ایام گرم سال باعث از دست رفتن آب بدن و تشنگی مفرط می شود . یکی از راه های کاهش تشنگی برای روزه داران استفاده از میوه های مناسب می باشد . زردآلو یکی از میوه های شیرین و محبوبی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به طراوت و درخشندگی پوست تان در ماه رمضان کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی؛ مصرف زرد آلو مفید برای روزه داران روزه گرفتن در ایام گرم سال باعث از دست رفتن آب بدن و تشنگی مفرط می شود . یکی از راه های کاهش تشنگی برای روزه داران استفاده از میوه های مناسب می باشد .

زردآلو یکی از میوه های شیرین و محبوبی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به طراوت و درخشندگی پوست تان در ماه رمضان کمک می کند.

روزه گرفتن در ایام گرم سال باعث از دست رفتن آب بدن و تشنگی مفرط می‌شود . یکی از راه های کاهش تشنگی برای روزه داران استفاده از میوه های مناسب است.

زردآلو یکی از میوه های شیرین و محبوبی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به طراوت و درخشندگی پوست تان در ماه رمضان کمک می کند.

علاوه بر این، زردآلو ملینی قوی است که یبوست را از بین می برد.و کم خونی را هم درمان می کند و احساس ضعف و بی حالی در ماه رمضان را کاهش می دهد. وجود فلوئور در زردآلو از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

زردآلو، باعث رفع تشنگی و عطش می شود زردآلو حاوی ساکاریدهای اسیدهای آلی و عناصر معدنی چون آهن، بور، کلسیم و ویتامین هایی نظیر ویتامین A ، B وC  و پلی فنل ها می باشد.

مواد مغذی موجود در زردآلو، از چشم ها و قلب محافظت میکند و از فیبر موجود در آن علیه بیماریها استفاده می شود. زردآلو، منبـع غنـی بتاکـاروتن (پـیش سـاز ویتامین A )است.

زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود.

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

منبع: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *