اهم اخبار

مصرف سرانه ماهی تاپایان برنامه ششم به ۱۴ کیلوگرم خواهد رسید/اشتیاق اروپا و شرق آسیا برای سرمایه گذاری در حوزه آبزیان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading] معاون وزیر جهاد کشاورزی، میزان مصرف کنونی سرانه ماهی در ایران ۹ کیلوگرم است بیان کرد و گفت: با اجرای سرمایه گذاری لازم این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۴کیلو گرم می رسد.[/heading]

حسن صالحی روز دوشنبه در بازدید از غرفه ایرنا،با اشاره به اجرای برجام و بهبود تعاملات بین المللی افزود: یکی از بخش هایی که برای خارجی ها جاذبه جهت سرمایه گذاری را دارد ،سرمایه گذاری در آبهای ایران برای پرورش آبزیان است.
وی اظهار داشت : هیاتهایی از کشورهای شرق آسیا و اروپا از زمان لغو تحریم ها تاکنون به ایران سفر کرده اند و همه آنها علاقمندی خود را به سرمایه گذاری در ایران برای پرورش آبزیان، صید در آبهای بین المللی، ماهیان خاویار، پرورش ماهی در قفس ابراز داشتند.
صالحی افزود: مذاکراتی با مسئولانی از نروژ، فرانسه، اسپانیا، چین و کره جنوبی در زمینه های یادشده صورت گرفته که بزودی به نتایج مطلوبی می رسد و انتظار می رود این بستر همکاری حفظ شود.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت :تولید بچه ماهی در جزیره قشم با یک کشور خارجی اجرایی شده و این امر براساس طرحی در جزیر قشم با مشارکت یک شرکت فرانسوی ها برای تولید بچه ماهی ها در قفس به اجرا درآمد.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت : قراردادی هم بین بخش خصوصی ایران با یک شرکت نروژی برای سرمایه گذاری حدود ۱۰۰میلیون یورویی امضا شده است.
رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت : تفاهمنامه ای برای اصلاح نژاد ماهی قزل آلا با فرانسوی ها و نروژی ها در مراحل نهایی است و علاوه براین قرار دادهایی در زمینه صادرات با اروپایی ها،روسیه ، چین و سرمایه گذاری در قشم و چابهار اجرایی شده است.
وی گفت: قرار است تولید ماهی تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد که به این ترتیب ۱۰۰هزار شغل در برنامه ششم ایجاد خواهد شد و نتایج سرمایه گذاریها در سالهای دوم و سوم برنامه ششم تحقق خواهد یافت .
صالحی در پایان گفت: سازمان شیلات ایران در صدد است ماهی و میگو را به عنوان غذای سلامتی در سفره های مردم قرار دهد و اکنون مصرف سرانه جهانی ۲۰کیلیوگرم است که ایران نسبت به مصرف سرانه جهان ۹ کیلو گرم فاصله دارد و اکنون تا پایان برنامه ششم توسعه دستیابی به رقم ۱۴ کیلو گرم هدف گذاری شده است .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *