اهم اخبار

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی: تولید جوجه‌های مازاد موجب انتشار آلودگی می‌شود/ قرار نبود جوجه‌ها را معدوم کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید جوجه‌‌های مازاد موجب انتشار آلودگی در محیط مرغداری‌‌ها می‌شود و معدوم‌سازی این جوجه‌ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری در تمام دنیاست.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در روزهای اخیر و در فضای مجازی تصاویری از معدوم کردن جوجه های یکروزه در مرغداری ها منتشر شد. انتشار این تصاویر باعث رنجش خاطر مردم شده و این سوال را در اذهان ایجاد کرد که به چه دلیلی این جوجه ها معدوم می شوند. به همین دلیل شبکه خبر در ارتباط تلفنی با معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی علت این موضوع را جویا شد.

مرتضی رضایی با بیان اینکه گوشت مرغ اصلی‌ترین پروتئین سبد مصرف خانواده محسوب می‌شود، افزود: به دلیل مصرف بالای مرغ در جامعه، در ماه‌های مختلف حدود ۲۰۰ الی ۲۴۰ هزار تن و سالانه بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: برای تولید این حجم از تولید گوشت مرغ نیاز است ماهانه بین ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه پرورش داده شود که پس از پایان ۴۵ روز به بازار عرضه و مصرف می شود.

رضایی با بیان اینکه شرایط کرونایی در کشور باعث تعطیلی بسیاری از اماکن عمومی از جمله دانشگاهها، سلف ها، رستوران‌ها و لغو تمامی مراسم‌های عروسی و ختم شد گفت: مصرف گوشت مرغ نیز که از اصلی‌ترین نیاز گوشت مصرفی مردم بوده کاهش پیدا کرد و باعث افت شدید قیمت مرغ در بازار شد.

وی افزود: امروز بطور میانگین مرغدارن حدود سه هزار تومان کمتر از قیمت مصوب مرغ را به فروش می‌رسانند که این موضوع باعث ضرر و زیان سنگینی به صنعت مرغ شده است.

رضایی افزود: در ستاد تنظیم بازار مصوب شد بجای پرورش ۱۲۵میلیوت قطعه جوجه یک روزه، ماهانه ۱۱۵میلیون قطعه تولید جوجه یک روزه داشته باشیم و بر همین اساس موظف شدند که تولید جوجه را پایین بیاورند.

* قرار نبود جوجه ها را معدوم کنند

وی گفت: صحنه‌هایی که از معدوم کردن جوجه‌ها در فضای مجازی منتشر شده است به هیچ عنوان قابل قبول نیست و قرار نبود خود جوجه‌ها را معدوم کنند.

رضایی افزود: متاسفانه به دلیل افت قیمت گوشت مرغ و ماندن جوجه‌ها در جوجه کشی، با گذشت ۲۴ ساعت از عمرشان به هر دلیلی به فروش نمی‌رود و مرغداران و پرورش دهندگان جوجه مجبور به معدوم سازی جوجه‌های مازاد هستند.

وی گفت: تولیدجوجه‌های مازاد باعث انتشار آلودگی در محیط مرغداری‌ها می‌شود و معدوم سازی این جوجه‌ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری تمام دنیا است.
 
معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نبود تقاضا برای خرید و افت قیمت مرغ، تولید جوجه یک روزه محدود شد.

مرتضی رضایی تاکید کرده است که قرار بود تخم مرغ های حاوی جوجه معدوم شود نه خود جوجه ها.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *