اهم اخبار

کمک ۱۹ میلیارد دلاری دولت ترامپ به کشاورزان و دامداران آمریکا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور به منظور کمک به کشاورزان و دامداران آسیب دیده از بحران اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، بسته کمک اقتصادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار را اختصاص داده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از بیزینس تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که دولت این کشور به منظور کمک به کشاورزان و دامداران آسیب دیده از بحران اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، بسته کمک اقتصادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار را اختصاص داده است.

بنا بر این گزارش، این بسته کمک اقتصادی شامل ۱۶ میلیارد دلار واریز مستقیم به حساب کشاورزان و و خرید انبوه محصولات کشاورزان می‎شود.

سونی پردیو، وزیر کشاورزی آمریکا، گفت: بخش کشاورزی نیز مانند اکثر بخش‎های دیگر این کشور با شیوع این ویروس آسیب بسیار شدیدی دیده است و رئیس جمهور ترامپ در کنار کشاورزان ما و همه آمریکایی ها ایستاده است تا اطمینان حاصل کند که همه ما از این وضعیت اضطراری ملی عبور خواهیم کرد.

وزارت کشاورزی آمریکا در بیانیه‎ای اعلام کرد که برای خرید محصولات کشاورزی به ارزش ۳ میلیارد دلار به منظور توزیع در مؤسسات خیریه پخش غذا، کلیساها و گروه‎های امدادی با توزیع کنندگان منطقه‌ای و محلی همکاری خواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که خریدهای ماهانه به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از محصولات تازه کشاورزی، لبنیات و فرآورده های گوشتی را انجام خواهد داد.

در هفته های اخیر صف‎های طولانی مقابل مؤسسات خیریه توزیع مواد غذایی در آمریکا در حالی شکل گرفته است که میلیون ها نفر به دلیل تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا بیکار شده اند.

پردیو همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به ارسال چک‌های کمک مالی به کشاورزان و دامداران آمریکایی تا پایان ماه مه، افزود: پرداخت‌های مستقیم در سریع ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت چراکه تولیدکنندگان کالاهای کشاورزی و زراعی متحمل ضرر و زیان بی سابقه ای شده اند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *