اهم اخبار

معاون طرح و برنامه وزارت صمت: صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات موضوع اول وزارت‌ صمت است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین موضوع کشور در این شرایط تأمین ارز است، لذا موضوع اول وزارتخانه توسعه صادرات و مدیریت در واردات است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، از وزارت صمت، سعید زرندی در جمع رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه ۳ (استان‌های قم، البرز، قزوین، مازندران، مرکزی و سمنان) با بیان این مطلب، افزود: هر اقدام و فکری که برای توسعه صادرات و مدیریت واردات مفید و مؤثر باشد، باید پیگیری کنیم و ما از هر ایده‌ای در این خصوص استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جهت کاهش ارزبری، نهضت ساخت داخل در برنامه‌های وزارتخانه به‌طور جدی دنبال شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۱۴۲ محصول وارداتی مهم در بخش تولید شناسایی شده است و ما دو اقدام برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اول تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی که این ۱۴۲ محصول را می‌خواهند تولید کنند و برنامه دوم سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به تولید این محصولات است.

زرندی همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت کمیسیون اقتصادی دولت محدودیت‌ها برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای را تصویب کرد.

وی در ادامه این جلسه بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور وجود دارد که بر طبق بررسی‌های انجام شده مدت زمان اجرای این پروژه‌ها بالاست و باید استان‌ها تلاش کنند این زمان کوتاه‌تر شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در طرح‌های مهم که منجر به کاهش ارزبری و یا قطع واردات می‌شود، باید استان‌ها با پیگیری و بررسی مشکلات واحد در سطح استان و یا ملی به اتمام سریع آن کمک کنند.

زرندی همچنین در خصوص مسایل محیط ‌زیست گفت: ما ضمن تأکید فراوان به رعایت مسایل زیست‌محیطی معتقدیم، باید بازنگری در برخی از موضوعات محیط ‌زیست و تولید انجام شود، چرا که برخی از این مقررات موانعی را برای تولید ایجاد کرده است.

زرندی در پایان تصریح کرد: جمع بندی مجوزها و رویه های مخل بیرونی حوزه صنعت، معدن و تجارت و ارائه راهکارهای پیشنهادی را آماده کرده کردیم تا برای رفع آن اقدام نماییم.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *