اهم اخبار

معاون وزارت صنعت معدن وتجارت :ثبت‌نام ۲۰ هزار صنعتگر برای وام/ ۲۵۰۰ میلیارد برای صنایع صادراتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت‌نام بیش از ۲۰ هزار صنعتگر برای دریافت وام‌ ۱۶ هزار میلیارد تومانی (وام احیاگر صنایع کوچک و متوسط) خبر داد.

علی یزدانی – مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی صنایع کوچک – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام احیاگر صنایع کوچک و متوسط محدودیتی وجود ندارد، گفت: ۷۵۰۰ ظرفیتی که قبلا برای اعطای وام ۱۶ هزار میلیارد تومانی ابلاغ شد کف تعداد در نظر گرفته بود که توسط بانک مرکزی پیشنهاد شد که با تصویب وزارت صنعت معدن وتجارت این تعداد را به ۱۲ هزار ارتقا دادیم که شامل ۹۰۰۰ واحد کوچک، ۱۰۰۰ واحد متوسط و ۲۰۰۰ طرح صنعتی می شود.

وی در ادامه درباره اقدام نا متعارف بانک ها تحت عنوان دریافت سپرده از صنعتگران برای اعطای وام های رونق تولید افزود: واحدهای راکد یا زیر ظرفیت تولید که تحت حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت دریافت وام های رونق اقتصادی اقدام می کنند نمی توان انتظار داشت که ۱۰ درصد از منابع خود را هم در حبس بانک ها قرار دهند. این امر به کل مخالف سیاست های ابتدایی این طرح است. این ماجرا در جلسه کارگروه ملی که فردا برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار می گیرد تا دیگر شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم.

رئیس سازمان شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه تسهیلاتی با بهره ۱۶ درصد و پایین‌تر برای واحدهای صنعتی با رویکرد صادراتی در نظر گرفته شده است، گفت: اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی جهت تقویت واحدهای صنعتی صادرات محور در نظر  گرفته شده است که ابلاغ آن به این وزارتخانه رسیده است اما جزئیات آن همچنان در اختیار صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *