اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی زعفران به پایان رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از پایان مدت زمان خرید حمایتی زعفران (طلای سرخ ایران) از کشاورزان خبر داد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، « حسین شیرزاد» افزود: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت و در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی این سازمان به منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان اقدام به خرید زعفران تولیدی سال ۱۳۹۸ از کشاورزان کرد.

وی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال از بهای محصول به کشاورزان خراسان رضوی که سهم عمده ای از میزان خرید را داشته اند در مرحله اول پرداخت شده و اقدامات لازم جهت تامین اعتبار و پرداخت بقیه بهای زعفران در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران توقف روند نزولی و رشد معقول و منطقی قیمت این محصول در بازار را از دستاوردهای این طرح برشمرد و تصریح کرد: اگر این ورود هدفمند اتفاق نمی افتاد الان شاهد سوء استفاده خریداران به طور عمده خارجی بودیم که قیمت‌ها را مانند سال ۹۶ به پایین تر از قیمت تمام شده تنزل داده بودند.

وی علت توقف خرید را ایجاد تعادل نسبی قیمت به نفع تولیدکننده و مصرف کننده در بازار اعلام و تصریح کرد: درصورتی که به هر دلیل این تعادل دچار آسیب شود سازمان مرکزی تعاون روستایی با هماهنگی وزارت متبوع تدابیر لازم جهت تعدیل قیمت به نفع تولیدکنندگان را اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

شیرزاد ادامه داد:  قیمت جهانی این محصول در بازار کشورهای جهانی متفاوت و حدود ۱.۳ دلار در هرگرم است.

وی درخصوص زمان و چگونگی عرضه زعفران خریداری شده گفت: تعاون روستایی در شرایط فعلی بازار به هیچ وجه قصد عرضه زعفران خریداری شده، را ندارد و سیاست عرضه و فروش درحال حاضر در دستور کار نیست.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *