اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد:فراوانی میوه/ یارانه ۵۰ میلیاردی برای صادرات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی از بالا بودن تولید انواع میوه به ویژه سیب و مرکبات خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین نیاز شب عید این محصولات وجود ندارد و برای مدیریت مازاد آن یارانه صادراتی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی طهماسبی در نشست خبری اظهار کرد: بالغ بر پنج میلیون تن تولید انواع مرکبات در کشور داریم و نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه برای مدیریت مازاد این محصول به دنبال تقویت صادرات آن هستیم که در راستای آن یارانه ۵۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده و درصددیم تا سیب و پرتقال مازاد کشور را صادر کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین مرکبات به ویژه پرتقال نداریم چرا که پیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن پرتقال تولید شده و برای شب عید بیش از ۴۰ هزار تن ذخیره‌سازی کرده‌ایم و هم‌اکنون سردخانه‌های شمال کشور از این محصولات پر شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر کیفی پرتقال وجود ندارد، گفت: سه میلیون و۷۰۰ هزار تن تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار تن آن صنعتی بوده و مابقی آن نیز در مناطقی مانند آذربایجان شرقی، دماوند و … در درجه‌های کیفی یک و دو تولید می‌شود که البته برای صنایع تبدیلی نیز خرید تضمینی حدود ۴۰۰ هزار تن سیب درجه سه صنعتی آغاز شده است که البته بخش عمده آن را بخش خصوصی و کارخانه‌ها خریداری کرده‌اند. همچنین با توجه به تولید بسیار مناسب و حدود ۳۰۰ هزار تنی کیوی با مشکل مازاد محصول مواجهیم و برای تعادل در بازار باید حدود ۱۰۰ هزار تن آن صادر شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *