اهم اخبار

با حضور معاون علمی رییس‌جمهور؛فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر و خط فروکتوز ۵۵ افتتاح شد+ تصاویر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر و خط فروکتوز ۵۵ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و استاندار البرز افتتاح شد.

بنا براین گزارش صبح امروز دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر و خط فروکتوز ۵۵ با حضور سورنا ستاری معاون علمی‌وفناوری رییس‌ جمهور، علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی و محمدعلی نجفی استاندار البرز با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد تومان در شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز افتتاح شد.

فروکتوز شیرین‌کننده‌ای طبیعی است که به صورت شربت در صنایع مختلف غذایی و دارویی به عنوان بهترین جایگزین ساکارز کاربرد دارد و امروز در فاز دوم تولیدات پالایشگاه غلات زر خط تولید آن به بهره‌برداری رسید

.

 معاون رئیس‌جمهور به همراه دبیر شورای امنیت ملی و استاندار در ادامه از تصفیه‌خانه مدرن بیوگاز گروه صنعتی و پژوهشی زرنام نیز بازدید داشتند.

در این تصفیه‌خانه مدرن فرایند تصفیه زباله‌های آلی و تبدیل آن به انرژی در تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که هزینه انرژی و همچنین تجهیزات این فرایند زیاد است، روشی است که می‌توان به وسیله آن عمر هاضم‌ها را افزایش داد. در تصفیه‌خانه‌های بزرگ از شیوه بیوگاز استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، پالایشگاه غلات‌زر بر مبنای تفکر توسعه صنایع تبدیلی ایجاد شده و با برخورداری از مجهزترین و مدرن‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب مزیتی ویژه در جهت ایجاد صنایع تبدیلی در صنعت کشور بشمار می‌رود

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *