اهم اخبار

معرفی ۳۹ شرکت متخلف واردکننده برنج با ارز دولتی به تعزیرات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از معرفی ۳۹ شرکت واردکننده برنج به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: این شرکت ها با دریافت ارز رسمی اقدام به واردات نموده اند ولی با قیمت مصوب توزیع نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از معرفی ۳۹ شرکت واردکننده برنج به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: این شرکت ها با دریافت ارز رسمی اقدام به واردات نموده اند ولی نسبت به درج اطلاعات مربوط به کل یا بخشی از محصول در سامانه جامع تجارت و توزیع آن در شبکه های منتخب ( از جمله فروشگاههای زنجیره ای ) با قیمت مصوب اقدامی انجام نداده اند.

وی اظهار داشت: حسب گزارش‎های واصله از شرکت بازرگانی دولتی ایران و بررسی های کارشناسان این سازمان مشخص شد که ۳۹ شرکت واردکننده برنج هندی و پاکستانی که از ارز دولتی استفاده نموده اند، علیرغم تعهدی که در خصوص درج اطلاعات محصول وارداتی خود در سامانه جامع تجارت داشته اند، هنوز نسبت به اظهار تمام یا بخشی از محصول خود در این سامانه اقدامی انجام نداده‎اند.

وی میزان تعهد ثبت نشده این ۳۹ شرکت متخلف را قریب به ۴۸ هزار تن اعلام و تصریح کرد: این تعداد پرونده با استناد به ماده ۵ قانون تعزیرات حکومتی که به تخلف عرضه خارج از شبکه اشاره دارد تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای مقتضی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سجادی در خصوص ضمانت اجرای این گونه تخلفات افزود: چنانچه محصول هنوز به فروش نرفته باشد، شرکت ملزم به عرضه کالا در شبکه منتخب می گردد، در غیر اینصورت پس از ارائه مستندات از سوی شرکت و مشخص شدن نحوه فروش محصول، ممکن است تخلف گرانفروشی نیز در این زمینه احراز گردد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *