اهم اخبار

ممنوعیت عرضه شیرینی‌های قنادی‌ توسط فروشندگان نان فانتزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت: واحدهای صنفی نان‌های صنعتی، مجاز به عرضه شیرینی‌های قنادی‌ها مانند شیرینی‌های تر و خاص نیستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ محمدجواد کرمی درباره وضعیت عرضه انواع شیرینی در نان فانتزی فروشی ها و قیمت این محصولات پا به پای قنادی ها، افزود: اصولا در همه صنوف از جمله واحدهای نانوایی، تداخل صنفی تا ۲۰ درصد اتفاق می افتد همانند اینکه اکثر قنادی ها، خشکبار و بستنی یا لباس فروشی‌ها کفش می فروشند.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان های حجیم و نیمه حجیم تهران با بیان اینکه این تداخل صنفی تا ۲۰ درصد هیچ اشکالی ندارد، اظهارداشت: اگر ۲۰ درصد تداخل در نانوایی ها رعایت شود مشکل ساز نیست.

وی اظهارداشت: تولید انواع نان، کیک و شیرینی های مرسوم مانند کیک یزدی، کشمشی،  کنجدی، دونات،  کروسان و شیرینی ها و نان های  لایه‌ای در واحدهای نان فانتزی و صنعتی مشکلی ندارد اما اگر بخواهند از این میزان فراتر رفته و شیرینی های تر و شیرینی های غیرمرتبط با نان را عرضه کنند به طور حتم این موضوع تخلف است.

کرمی تصریح کرد: در صورت تداخل صنفی بیش از ۲۰ درصد،  به طور قطع اتحادیه و اتاق اصناف با متخلفان برخورد می کند.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان های حجیم و نیمه حجیم تهران درباره قیمت فروش نان شیرینی ها گفت: اکنون نرخ شیرینی هایی مذکور که  در واحدهای نان صنعتی تولید می شود به مراتب از قنادی ها پایین تر است که البته این تفاوت نرخ هیچ ارتباطی به کیفیت این محصولات در واحدهای تولیدی نان های صنعتی و قنادی ها ندارد.

وی اضافه کرد: به طور قطع از لحاظ کیفیت هیچ  تفاوتی بین شیرینی هایی که در واحدهای نان صنعتی و قنادی ها تولید می شود، نیست.

کرمی افزایش قیمت نان و انواع نان شیرینی ها را ناشی از افزایش چند برابری نرخ مواد اولیه تولید دانست و افزود: مصرف آرد در شیرینی چندان زیاد نیست بله نرخ سایر مواد اولیه تاثیرگذار است به طور مثال اگر واحدی روزانه ۱۰۰ کیلوگرم شیرینی تولید کند تنها ۳۰ درصد مصرف آرد دارد بنابراین سهم آرد در برخی تولیدات ناچیز است.

وی اظهارداشت: به طور قطع اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان های حجیم و نیمه حجیم تهران با ورود واحدهای تولیدی نان های صنعتی در تولید انواع شیرینی مخالف است و اگر واحدهایی بخواهند بیش از حد مجاز به تولیدات قنادی ها ورود پیدا کنند  با آنها برخورد می شود.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان های حجیم و نیمه حجیم تهران با بیان اینکه قیمت انواع نان، کیک و شیرینی های مرسوم مانند کیک یزدی، کشمشی،  کنجدی، دونات،  کروسان و شیرینی ها و نان های  لایه ای باید منطقی و متعادل باشد، گفت: واحدهای تولیدی نان‌های صنعتی همانند سایر صنوف تنها تا ۲۰ درصد اجازه فروش انواع شیرینی ها را دارند.

بر اساس این گزارش، اکنون ۶۸۰ واحدصنفی نان های حجیم و نیمه حجیم دارای پروانه کسب در تهران فعال است و  حدود ۳۰ واحد در حال دریافت پروانه کسب هستند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *