اهم اخبار

نامه انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی به سازمان حمایت؛ قیمت مواد اولیه مصرفی بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده فرآورده‌های گوشتی را تشکیل می دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جمال حسین‌زاده گفت: قیمت مواداولیه مصرفی مانند مرغ ، آرد گندم، روغن نباتی و تخم مرغ از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و همچنین افزایش هزینه‌های دستمزد منطبق با قوانین کار از ابتدای سال ۱۴۰۱، موجب افزایش قیمت تمام شده تولید فرآورده‌های گوشتی گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، جمال حسین‌زاده، دبیر و رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با ارسال نامه‌ای به مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت مدارک مربوط به درخواست افزایش نرخ فروش تولیدات فرآورده‌های گوشتی را ارسال نموده است.

حسین زاده در بخشی از این نامه گفته است: قیمت مواداولیه مصرفی مانند مرغ ، آرد گندم، روغن نباتی و تخم مرغ از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و همچنین افزایش هزینه‌های دستمزد منطبق با قوانین کار از ابتدای سال ۱۴۰۱، موجب افزایش قیمت تمام شده تولید فرآورده‌های گوشتی گردیده است. قیمت مواد اولیه مصرفی بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده فرآورده‌های گوشتی را تشکیل می‌دهد .

متن نامه به شرح زیر می‌باشد.

با سلام و احترام

در پاسخ به نامه شماره ۷۲۵۰/۴۰۱/۳۷۰ مورخ ۳۱/۰۲/۱۴۰۱ حضرتعالی در خصوص اعلام نظر آن سازمان محترم و منوط کردن افزایش نرخ فروش تولیدات فرآورده های گوشتی به ارسال اسناد و مدارک درخواستی ،موارد به شرح ذیل  جهت استحضار تقدیم می گردد:

  1. این انجمن طی نامه شماره ۱۳۵۷۴/۱۴۰۱/ و ط ن  مورخ ۰۱/۰۳/۱۴۰۱ از کلیه شرکتهای عضو ، مدارک و جداول مطالبه شده توسط آن سازمان محترم را درخواست نموده است .
  2. همانطور که مستحضرید قیمت مواداولیه مصرفی  مانند مرغ ،آرد گندم ،روغن نباتی و تخم مرغ از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و همچنین افزایش هزینه های دستمزد منطبق با قوانین کار از ابتدای سال ۱۴۰۱  ، موجب افزایش قیمت تمام شده تولید فرآورده های گوشتی گردیده است . لازم به ذکر است قیمت مواد اولیه مصرفی  بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده فرآورده های گوشتی را تشکیل می دهد .
  3. ۳-       آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده جهت ارائه به آن سازمان محترم ،صورتهای مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ می باشد و هنوز گزارش حسابرسی و اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای عضو تهیه نشده است . لازم به ذکر است چنانچه صورتهای مالی عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای عضو آماده بودند نیز به منظور نشان دادن افزایش قیمتهایی که از سال ۱۴۰۱  اعمال شده  ، قابل انطباق نبود .
  • ۴-       با توجه به شرایط رقابتی موجود در بازار فرآورده های گوشتی و فساد پذیری تولیدات و محدود بودن تاریخ مصرف محصولات ، امکان گرانفروشی برای تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی به هیچ وجه وجود ندارد .

در خاتمه معروض می دارد  که اعلام موافقت آن سازمان محترم با افزایش قیمت روغن نباتی  ، مرغ ، آرد ، تخم مرغ و…. موجب افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه مصرفی در تولید فرآورده های گوشتی گردیده و این افزایش در حدی نیست که امکان تداوم فعالیت و تولید در شرکتهای فرآورده های گوشتی  با نرخهای فروش سابق حتی برای بازه زمانی کوتاه مدت نیز قابل اجرا باشد.

خواهشمند است دستور محاسبه تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی در قیمت تمام شده فراورده های گوشتی بر اساس تفاوت قیمت فاکتور های خرید مواد اولیه در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ را صادر فرمایید تا از متوقف شدن فعالیت ۱۴۰شرکت فعال در صنعت فرآورده های گوشتی و حفظ اشتغال کارکنان و …. ، جلوگیری بعمل آید .

در خاتمه از دستور تسریعی که می فرمایید سپاسگزاری می نمایم .

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *