اهم اخبار

نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران: خرید تضمینی گندم به ۴ میلیون تن رسید/نیازی به واردات گندم نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار تا کنون خرید تضمینی گندم از ۱۶ تا ۱۷ استان تولیدی به مرز ۴ میلیون تن رسیده است.

 

 

علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا کنون خرید تضمینی گندم از ۱۶ تا ۱۷ استان تولیدی به مرز ۴ میلیون تن رسیده است.

وی از پرداخت ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون رقمی حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده پرداخت و مابقی در روز‌های آتی به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

ایمانی با اشاره به اینکه امسال در پرداخت مطالبات مشکلی نداریم، بیان کرد: اگرچه میزان خرید برابر با مدت مشابه سال قبل است، اما روند پرداخت با سال گذشته قابل قیاست نیست، مسئولان همچنان قول دادند که روند کنونی پرداخت تا پایان فصل خرید همچنان ادامه یابد.

نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم تا دهه دوم شهریور ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در حال حاضر فصل خرید از مناطق گرم به پایان رسیده، مناطق معتدل در حال برداشت هستند و در روز‌های آتی خرید از مناطق سرد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای فصل برداشت، بسیاری از دلالان و واسطه‌ها با وعده خرید گندم با نرخ‌های بالاتر آب در آسیاب دشمن می‌ریختند تا کشاورزان گندم تولیدی را به دولت تحویل ندهد که خوشبختانه با پرداخت به موقع مطالبات، کشاورزان به به امر تحویل گندم به سیلو‌های دولتی امیدوار شدند.

نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران افزود: در حال حاضر بنیاد گندمکاران با پیگیری‌های مکرر به منظور ایجاد انگیزه در میان کشاورزان درصدد است تا قیمت گندم افزایش یابد، بنابراین به گندمکاران توصیه می‌شود که از فروش گندم به دلالان اجتناب کنند تا سود حاصل از این امر به جیب آن‌ها نرود.

ایمانی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی امسال مزارع گندم از رویش مناسبی برخوردار است؛ به طوری‌که امسال برای چهارمین سال متوالی خودکفایی گندم استمرار خواهد یافت.

 

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *