اهم اخبار

واحد پرورش مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای در بستک افتتاح شد

بدون دیدگاه

 یک واحد تولیدی مرغ نیمچه گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرستان بستک همزمان با ششمین روز هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان درحاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: این واحد پرورش مرغ ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع در روستای فاریاب شهرستان بستک در غرب هرمزگان احداث شده است.

عباس مویدی افزود: برای احداث این واحد مرغداری افزون بر ۸۵ میلیارد سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: این واحد ظرفیت تولید سالیانه ۱۶۰ هزار کیلوگرم گوشت سفید دارد و برای پنج نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: شهرستان بستک با دارا بودن ۱۱۱ واحد پرورش مرغ و تولید ۲۳هزار و ۵۰۰ تن گوشت، عنوان قطب تولید گوشت سفید استان را به خود اختصاص داده است.

مویدی یادآورشد: واحدهای پرورش مرغ شهرستان بستک سالیانه ۴۸ درصد گوشت سفید تولید شده در استان هرمزگان را برعهده داشته و علاوه بر تامین نیاز شهرستان خود بخشی از نیاز شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرلنگه و پارسیان را نیز تامین می‌کنند.

بر اساس این گزارش؛ در استان هرمزگان ۳۰۵ واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره فعالیت دارد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *