اهم اخبار

واکنش تشکل‌های تولیدی به واردات مرغ/افزایش ۸ درصدی تولید در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نیست،گفت: ارزی که می‌خواهند صرف واردات کنند را به تولیدکنندگان بدهند وماهمان میزان مرغ را ۱۰ درصد ارزان‌تر تحویل می‌دهیم.

 

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر واردات مرغ به کشور، اظهارداشت: نیازی به واردات مرغ به کشور نداریم.

وی با بیان اینکه واردکنندگان صاحب رانت هستند و دولت نیز در این زمینه عجولانه تصمیم می گیرد، گفت: همان ارزی که را می خواهند صرف واردات مرغ کنند، به تولیدکنندگان داخلی بدهند و ما همان میزان مرغ را ۱۰ درصد کمتر از نرخی که قرار است وارد کنند، به آنان تحویل می دهیم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: در دی ماه سال قبل میزان جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه بوده که دی ماه امسال این عدد به ۱۲۵ میلیون قطعه رسیده است.

یوسفی افزود: میانگین تولید در ۱۰ ماهه ۹۷ نسبت به سال گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به سخنان دبیرستاد تنظیم بازار مبنی بر اینکه قیمت منطقی مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: مسئولان باید توضیح بدهند برچه اساسی آنالیز قیمت انجام می دهند؟ هم اکنون قیمت جوجه یکروزه بیش از ۴ هزارتومان است و با شرایطی که نهاده های دامی دارد نرخ منطقی مرغ ۱۳هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزارتومان است.

یوسفی اضافه کرد: مسئولان تنظیم بازار قیمت مرغ را براساس نهاده های دولتی محاسبه می کنند درحالی که نهاده هایی که شرکت پشتیبانی اموردام توزیع می کند برای تنظیم بازار کافی نیست و تولیدکنندگان بخش عمده نیاز خود را ناچارند از بازار آزاد تهیه کنند.

وی گفت: به عنوان مثال بنده روز شنبه (دیروز) ذرت را ۱۵۵۰ تومان تحویل در بندر، خریداری کرده ام درحالی که نرخ دولتی این محصول ۱۳۵۰ تومان است.

یوسفی درباره اینکه آیا درباره واردات مرغ به کشور با تشکل های تولیدی مشورت شده است؟، افزود: خیر، هیچوقت با ما درباره مسائل مشورت نمی کنند.

دیروز برخی منابع خبری به نقل از یک عضو ستاد تنظیم بازار عنوان کردند: نخستین محموله گوشت مرغ وارداتی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هفته آینده توسط بخش خصوصی وارد کشور می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *