اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ضرورت همکاری برای اجرای طرح «یاوران تولید» در بخش کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی، بر ضرورت همکاری برای اجرای طرح «یاوران تولید» در بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه معارفه کامبیز بازرگان، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ابلاغ طرح «یاوران تولید»، گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید با جدیت با مؤسسه آموزش و ترویج برای اجرای این طرح همکاری کند، زیرا اگر این طرح موفق شود تبدیل به یکی از الگوهای بسیار خوب برای بخش کشاورزی، پس از آن صنعت و سایر بخش‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح، پژوهشگران ما فعالیت اجرایی خواهند داشت و در میادین اجرایی و تولیدی حاضر خواهند بود.

خاوازی با تاکید بر ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات، گفت: در همه دنیا، سیستم یکپارچه اطلاعاتی وجود دارد و ایجاد این سیستم اطلاعاتی یکپارچه برای بخش کشاورزی فعالیت بسیار بزرگی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کار نیمه تمام در خصوص اجرای طرح مرکز تماس، تصریح کرد: بخشی از فعالیت این طرح انجام شده و نیازمند دستورالعمل اجرایی و گردش کار است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در صورتی که مرکز تماس به بهره‌برداری برسد، کمک شایانی به کشاورزان خواهد شد.

خاوازی با بیان اینکه ایجاد پیام‌رسان بخش کشاورزی نیز کمک کننده کشاورزان است، گفت: اگر کشاورزان عادت به پیام‌رسان کنند، اطلاعات رد و بدل می‌شود و به بسیاری از مشکلات این بخش و کشاورزان پاسخ داده خواهد شد؛ کشاورزان با پیام رسان می‌توانند از سطح زیر کشت، وضعیت بازار و بسیاری از مسائل دیگر اطلاع پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی، تصریح کرد: تلویزیون بسیار مؤثر است؛ قطعاً گناه نابخشودنی خواهد بود اگر امروز ما نتوانیم از ظرفیت تلویزیون برای بخش کشاورزی استفاده کنیم.

خاوازی ادامه داد: در تلویزیون می‌توانیم مسیر پنج ساله (آموزش و اطلاع رسانی) را ۵ ماهه طی کنیم؛ این ظرفیت در تلویزیون وجود دارد و فقط نیازمند تأمین محتوا و خوراک است.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش تحقیقات در بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه تحقیقات نقش مؤثری داشته باشد و باید بتواند مسائل را پیش بینی کند، باید سماجت نسبت به اندیشه‌های خود داشته باشد؛ اندیشه‌های خوب بسیاری در تحقیقات وجود دارد و ما می‌توانیم کمک کنیم تا جرأت به تحقیقات برگردد و توصیه‌های خوب در کنار بخش اجرا فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور در موقعیت ویژه قرار دارد، گفت: اندیشه‌هایی وجود دارد که می‌تواند کشور را نجات دهد و من از رئیس سازمان تحقیقات انتظار دارم تا سبک کمک‌رسانی را تغییر دهد و تحقیقات باید آغازگر فعالیت بخش اجرایی باشد.

خاوازی در پایان گفت: درآمد کشاورزان با منابع و فعالیت موجود و تنها بانفوذ دانش می‌تواند افزایش یابد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *