اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: پایداری امنیت غذایی با طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ساداتی نژاد گفت: در طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی در کنار تاکید بر خودکفایی موضوع تولید محصول سالم نیز دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست رونمایی از طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی در بیش از ۱۰ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، گفت: با توجه به هدف مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین و نیروی انسانی که وجود دارد موضوع مدیریت هوشمند و ارتقا بهره وری در بخش کشاورزی و محصولات اساسی و گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: ارتقا بهره وری و تأمین محصولات اساسی یک ضرورت برای کشور بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در طرح حاضر در کنار تاکید بر خودکفایی محصولات کشاورزی موضوع تولید محصول سالم نیز مدنظر است. بنابراین ابزارهای کشاورزی قراردادی به کار گرفته شده و بر مبنای الگوی کشتی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده کار پیش می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به هدف ارزان سازی و سالم سازی غذا برای تمام مردم عنوان کرد: امیدواریم با توانمندی که سازمان بسیج مستضعفین دارد و تجربه خوبی که از سال ۹۲ در بخش‌های کشاورزی با کمک بسیج مهندسی کشاورزی انجام شده باید تحول بزرگی در حوزه کشاورزی به وجود آید. بسترهای لازم از سوی کشاورزان و دامداران کشور که با غیرت پای سفره مردم ایستانده اند و نیز محققان وزارت جهاد کشاورزی فراهم است.

ساداتی نژاد در پایان گفت: با کمک محققان طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی زمینه تحول را در پایداری امنیت غذای، تأمین غذای سالم و قابل دسترس و البته با قیمت مناسب به وجود خواهد آورد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *