اهم اخبار

پلمپ بیش از ۱۰ فروشگاه عرضه کودهای غیراستاندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: امسال تاکنون بیش از ۱۰ فروشگاه غیرمجاز به دلیل عرضه کودهای غیراستاندارد، کم فروشی و رعایت نکردن قیمت ها پلمپ شدند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ حمید رسولی افزود: این فروشگاه در استان های اصفهان، مازندران، مرکزی، کرمانشاه، یزد و آذربایجان شرقی مرتکب تخلف شدند.

وی تصریح کرد: برخی از این فروشگاه ها از برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سوء استفاده کرده اند در استان کرمانشاه یک کارگاه تولیدی کوچک کودهای بی کیفیت و خاک گرانول را در کیسه هایی با عنوان شرکت خدمات حمایتی عرضه می کردند که در استان شناسایی  و معرفی شدند که ضمن پلمپ و دستگیر شدن افراد متخلف به دادگاه معرفی شدند.

به گفته رسولی، برخی از این مراکز اقدام به کم فروشی کودهای شیمیایی می کنند بطوری که عناصر مغذی کود طبق استاندارد به فروش نمی رسد.

وی تصریح کرد: چنانچه کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هم مرتکب تخلف شوند، عاملیت قرارداد این مراکز لغو و به محاکم قضایی معرفی می شوند.

به گزارش ایرنا، اکنون سه هزارو ۵۰۰ کارگزاری مجاز تحت نظر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر کشور فعالیت دارند.

طبق آمارها در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کود اوره توسط وزارت جهاد کشاورزی توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

همچنین سالانه ۶۰۰ هزارتن انواع کودهای فسفاته و پتاسه نیز تامین می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *