اهم اخبار

پیش‌بینی رشد ۴.۲ درصدی صنعت در سال جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم رشد صنعت کشور در سال جاری به ۴.۲ درصد برسد تا بتوانیم به رشد ۸.۵ درصدی پیش‌بینی شده برای اقتصاد در برنامه ششم دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، رمضانعلی صادق‌زاده در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم کارخانه نوین‌چوب و بازدید از شهرک صنعتی شماره دو اهواز که امروز – دوم شهریورماه – برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های گذشته به ویژه در دوره پیش از برجام دچار تورم دو رقمی و رکود بود اما دولت توانسته است با تجویزی که به خرج داده، نرخ تورم را تک‌رقمی بکند.

وی افزود: رکود به وجود آمده در اقتصاد کشور که موجب رکود در صنعت شده بود، اکنون در مسیر کاهشی خود قرار دارد و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت صنایع کشور باشیم.

صادق‌زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ رشد صنعت کشور منفی ۱۰ درصد بود که در سال گذشته علیرغم آنکه رشد مثبت شد اما صفر درصد بود که در این خصوص پیش بینی می‌کنیم صنعت کشور امسال به رشد ۴.۲ درصد دست پیدا کند.

وی گفت: اگر بخواهیم به رشد ۸.۵ درصدی پیش بینی شده در اقتصاد در برنامه ششم دست پیدا کنیم، باید شاهد رشد دو رقمی و ۱۳ تا ۱۴ درصدی صنعت باشیم.

صادق‌زاده با اشاره به اقدامات برای رشد صنعت عنوان کرد: وزارتخانه به عنوان یکی از ارکان اجرای اقتصاد مقاومتی برای حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی نیمه‌فعال که به تسهیلات یک تا سه میلیارد تومانی احتیاج دارند، تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی در نظر گرفته که قرار است از طریق سیستم بانکی جذب صنایع استان‌ها شود. امیدواریم شاهد فعال شدن این صنایع باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ امروز با حضور معاون وزیر صنعت و استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین فاز دو کارخانه گروه صنعتی نوین‌چوب در فضایی بیش از ۲۶ هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد که این کارخانه قرار است به تولید کاغذ دکوراتیو با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار تن در سال و تولید ورق MDF سینکرونایز با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب بپردازد. اشتغالزایی این کارخانه به صورت مستقیم ۱۶۰ نفر است و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث کارخانه ۱۰ میلیون یورو است.

همچنین کارخانه آرد غنچه نیز در شهرک صنعتی شماره دو با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم با مساحت ۱۰ هزار مترمربع با وی در شهرک صنعتی شماره دو افتتاح شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *