اهم اخبار

چه نوع انگوری مفیدتر است؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

انواع مختلفی از انگور در بازار وجود دارد که هریک حاوی مزایا و فوائد خاص خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر نوریا دیانووا کارشناس تغذیه در روسیه معتقد است که انگور سیاه حاوی مواد مفید بیشتری نسبت به انگور سبز است.

نوریا دیانووا توضیح داد که انگور‌های تیره حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌های زیادی هستند که از بدن در مقابل تاثیرات منفی تغذیه نامناسب حفاظت می‌کند.

این متخصص روس می‌افزاید: مصرف انگور بیماری‌های مزمن را درمان نمی کند، اما سلامت بدن را تقویت می کند، از این رو انگور تیره که حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان هاست، موجب شادابی پوست و کاهش فرآیند‌های التهابی است.

او می‌گوید: انگور همچنین حاوی پلی فنول است که این ماده سطح کلسترول خون و خطر تجمع پلاک‌های ناشی از کلسترول را کاهش می‌دهد و در نتیجه انگور راه بسیاری خوبی برای جلوگیری از تصلب شرایین است.

نوریا دیانووا ادامه داد: جویدن هسته‌های انگور نیز مواد مغذی مفیدی را به بدن ارائه می‌کند، اما افراد مبتلا به دیابت و بیماری کبد چرب باید از خوردن انگور خودداری کنند.

این متخصص در توضیح مضرات احتمالی انگور هم می‌گوید: انگور حاوی درصد بالایی فروکتوز است، بنابراین توصیه می‌شود بیش از ۱۰۰ گرم در روز از آن استفاده نشود. ترجیحاً انگور را به عنوان میان وعده همراه با آجیل یا پنیر میل کنید تا از افزایش شدید سطح قند خون جلوگیری شود.

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *