اهم اخبار

کاهش تولید غلات اروپا به دلیل شرایط آب و هوایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

داده‌ها نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تولید غلات امسال در سراسر اروپا به دلیل آب و هوای خشک کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از راشاتودی؛ وال استریت ژورنال با استناد به نظرسنجی شرکت مشاوره کشاورزی Strategie Grains که روز پنجشنبه منتشر شد، گزارش می‌دهد که انتظار می‌رود تولید گندم و سایر غلات در اتحادیه اروپا در سال جاری کاهش یابد. طبق این گزارش، برداشت نامناسب در اتحادیه اروپا می‌تواند بر بازار غلات فشار بیشتری وارد کند.

طبق این نظرسنجی، انتظار می‌رود اتحادیه اروپا امسال تقریباً ۵ درصد گندم کمتری نسبت به سال ۲۰۲۱ تولید کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در فصل رشد ۲۰۲۲-۲۰۲۳، ۲۷۸٫۸ میلیون تن غلات تولید کند که  به دلیل بارش کمتر، بیش از ۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که تولید فرانسه که پنجمین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان است، بیش از ۵ درصد کاهش یابد. به گفته وزارت کشاورزی فرانسه، این کشور حدود ۱۸ درصد از تولیدات کشاورزی اروپا را به خود اختصاص داده است. فرانسه همچنین چهارمین صادرکننده بزرگ گندم در جهان است.

علاوه بر هوای خشک، زمین‌های کشاورزی فرانسه نیز دچار طوفان‌های شدید شده است که به گندم، میوه و تاکستان آسیب وارد کرده است.

این پیش‌بینی در زمانی است که بحران غلات در سراسر جهان احساس می‌شود، چون قیمت گندم در دو ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. بازار جهانی مواد غذایی که قبلاً تحت تأثیر آب و هوا و همه‌گیری کووید قرار گرفته بود، حالا به دلیل درگیری روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب بر مسکو ضربه دیگری وارد کرد.

روسیه و اوکراین با هم بیش از یک چهارم گندم جهان را صادر می‌کنند. روسیه همچنین بزرگترین صادرکننده کود در جهان است. این باعث ترس از ناامنی غذایی و گرسنگی جهانی شده است. دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، پیشتر گفته بود که ۴۹ میلیون نفر در ۴۳ کشور در خانه قحطی را می‌زنند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *