اهم اخبار

کاهش قیمت موز از شنبه هفته آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر یاوری، عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان درباره چگونگی اصلاح نظام توزیع کشاورزی و حذف واسطه‌های غیرضرور با اشاره به  فرایند تولید تا توزیع میوه در میدان گفت: کشاورزان اوایل مهر ماه پرتقال را در شمال کشور کیلویی ۵ هزار تومان خریداری می‌کردند، اما در آبان  قیمت به ۶ هزار تومان و آذر هم قیمت به ۷ هزار تومان رسید.

او افزود: وزارت صمت برای ذخیره سازی میوه شب عید قیمتی را مصوب کرد و قیمت پرتقال کیلویی ۷ هزار تومانی را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و همین باعث التهاب در بازار شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۶۰ حجره در کنار هم گفت: سازمان تعزیرات و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن در داخل میدان مستقر هستند و نظارت می‌کنند و امکان تخلف مگر به ندرت وجود ندارد.

یاوری با بیان اینکه متولیان این حوزه در سطح شهر ارگان‌های دیگری هستند و اتحادیه بارفروشان نقشی در آن ندارد، گفت: اتحادیه خرده فروشان ۵ هزار عضو دارد که  یک هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها جوازدار هستند و خیلی از آن‌ها هم جواز ندارند، اما ما کاملاً تحت کنترل و نظارت هستیم.

او از فعالیت استارت آپ‌ها در داخل میادین سخن گفت و افزود: این استارت آپ‌ها محصولات کشاورزی را به صورت بسته بندی به سوپرمارکت‌ها ارسال می‌کنند و همین کار، نحوه توزیع را آسان‌تر کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان ضمن منتفی دانستن بحث احتکار در حوزه میوه یادآور شد: ما در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن پرتقال و ۶۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان‌های شمالی دپو داریم که نهایتاً تا ۱۵ فروردین دوام دارند و نمی‌توان آن‌ها را احتکار کرد.

یاوری نبود الگوی کشت را در مشکلات تأمین محصولات کشاورزی دخیل دانست و گفت: وزارت جهاد باید نسخه این موضوع را ارائه دهد.

او با اظهار اینکه در حال حاضر سیب درختی در میدان تهران از ۷ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان و پرتقال شمال هم از ۹ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود، گفت: بازرسان اتاق و وزارت صمت نظارت ۲۴ ساعته دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت برخی میوه‌ها متأثر از قیمت موز است، افزود: اگر موز زودتر وارد بازار شود قیمت هم پایین می‌آید که البته قیمت موز در حال کاهش است و الان هم ۲ تا ۳ کشتی موز در حال ورود به کشور هستند.

یاوری گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *