اهم اخبار

کشاورزان مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند/ مشکلی برای کشت پاییزه در نقاط مختلف نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بارش‌های نرمال در سال آبی جاری به معنای خروج از خشکسالی نیست از این رو کشاورزان مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احد وظیفه، رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آمار متوسط دما در فصل پاییز ۱.۷ درجه بالاتر از نرمال بوده است و همواره برآورد می شود که در پایان سال آبی شرایط دمایی به گونه ای باشد که با آنومالی مثبت دما مواجه شویم.

به گفته او، امسال از لحاظ پاییز و زمستان از گرمترین سال ها خواهد بود و از لحاظ بارندگی در شرایط نرمال قرار داریم.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۳۰ آبان ۲۵.۴ میلی متر و بلندمدت ۲۶.۱ میلی متر است که کمتر از یک میلی متر با نرمال فاصله دارد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: مدل های اقلیمی نشان می دهد که در ۲ هفته آینده شرایط بارش بهبود یابد و به طور کلی در پایان پاییز و زمستان در شرایط نرمال بارش قرار می‌گیریم.

به گفته او، با توجه به بارش های اخیر در بخش های جنوبی و دریافت رطوبت کافی زمین، مشکل خاصی برای کشت وجود ندارد و کشاورزان بخش های جنوبی می توانند اقدام به کشت کنند. بارش های نرمال در سال آبی جاری به معنای خروج از خشکسالی نیست و همواره کشاورزان باید مدیریت آب را در دستور کار خود قرار دهند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *