اهم اخبار

کشت ۱۵۰ هکتار موسیر با مشارکت مردم در مراتع اسدآباد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از کشت ۱۵۰ هکتار موسیر با مشارکت مردم در مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ بهزاد شاهمرادی اظهار کرد: با مشارکت مردم و نظارت اداره منابع طبیعی در سطح  ۱۵۰ هکتار از مراتع روستاها و پلاک‌های مختلف این شهرستان کشت گیاه دارویی موسیر با رقم مرتعی بومی منطقه انجام شد که این کشت تا یک سال به صورت قرق و نگهداری بوده و بعد از یک سال قابلیت بازدهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به مدت پنج سال اجازه بهره‌برداری از این مراتع را برای برداشت موسیر نخواهیم داد، افزود: کشت موسیر در این مراتع به صورت پیازچه انجام شده که پس از ازدیار و افزایش بازدهی آن بعد از پنج سال اجازه و امکان برداشت را خواهیم داد.

شاهمرادی همچنین با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان هر ساله دارای طرح‌های مرتع داری مختلفی از جمله بذرکاری، بذرپاشی و کشت گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: امسال هم در سطحی افزون بر ۲۰۰ هکتار با مشارکت مردم در سطح مراتع روستاهای مختلف شهرستان عملیات کپه‌کاری و بذرکاری گیاهان مرتعی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کل مساحت شهرستان اسدآباد ۱۲۰ هزار هکتار بوده که از این‌ میزان سطح زیرکشت نیمی از آن به مراتع اختصاص دارد، تصریح کرد: در سال جاری اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان برای حوزه آبخیزداری شهرستان مصوب شده که منتظر تخصیص این اعتبارات هستیم.

شاهمرادی بیان کرد: با تخصیص این اعتبارات مناسب و چشمگیر پروژه‌های مختلفی در حوزه آبخیزداری شهرستان در برنامه قرار دارد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه‌های بندهای ملاتی، گابیونی، بیومکانیکی و مکانیک آبخیزداری و بیولوژیک اشاره کرد.

وی هلور، ویرایی، شیلاندر و ملاولی را از جمله روستاهای پیش بینی شده برای اجرای طرح آبخیزداری امسال دانست و خاطرنشان کرد: در رابطه با برداشت علوفه‌ مرتعی در شهرستان متأسفانه به علت خشسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها جدای از چرای دام در سال‌های گذشته و امسال برداشت هیچ گونه علوفه مرتعی در شهرستان نداشته ایم.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *