اهم اخبار

گرانی سایر کالاها، قیمت میوه را افزایش داد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه با توجه به فراوانی و تنوع میوه و صیفی جات انتظار قیمت های بالا را در این فصل نداشتیم، گفت:گرانی سایر کالاها، روی قیمت میوه تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ اسدالله کارگر درباره دلایل گرانی قیمت میوه و صیفی جات در بازار گفت: واقعیت این است که تورم و گرانی کالاهای دیگر روی قیمت میوه نیز اثر گذاشته است و نمی‌توان این مساله را انکار کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم عرضه و تنوع میوه و صیفی جات در این فصل انتظار چنین قیمت‌ها و بازاری را نداشتیم، اضافه کرد: با توجه به شرایط تأمین و عرضه انتظار می‌رفت که در فصل جاری با حداکثر کاهش قیمت‌ها مواجه شویم اما متأسفانه شرایط طور دیگری رقم خورده است.

کارگر درباره کاهش مصرف میوه در کشور نیز گفت که بحث کوچک‌تر شدن سفره مردم و کاهش قدرت خرید آنان را نمی‌توان انکار کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم هفته‌ای یکبار میوه می‌خریدند و ضایعات و دور ریز نیز زیاد اتفاق می‌افتاد، افزود: در حال حاضر تعداد دفعات خرید خانوار زیاد اما حجم خرید آنان کم شده است تا دور ریزی اتفاق نیفتد و می‌توان گفت که مصرف مدیریت شده و مردم قناعت پیشه کرده‌اند.

کارگر درباره اینکه آیا فکر نمی‌کنید بحث کاهش قدرت خرید در این مساله مؤثرتر بوده و چندان ربطی به قناعت ندارد؟، افزود: نقش این موضوع را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *