اهم اخبار

گزارشی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در ۱۰ روز گذشته نداشتیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نقیبی گفت: طی ۱۰ روز اخیر گزارشی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در حیات وحش و مرغداری‌های بومی و صنعتی نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان نداشتیم، اظهار کرد: گرچه پایش‌ها توسط اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام می‌شود، اما به لحاظ تعداد کانون‌ها و تلفات طی ۱۰ روز اخیر گزارش جدیدی نداشتیم.

او با اشاره به اینکه طی روز‌های اخیر گزارش جدیدی از شیوع بیماری در حیات وحش و مرغداری‌های بومی و صنعتی نداشتیم، افزود: با وجود نمونه‌های مثبت در حیات وحش، ویروس در کشور وجود دارد و به احتمال زیاد به علت اقدامات امنیت زیستی در واحد‌های صنعتی نداشتیم.

نقیبی ادامه داد: با وجود ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان همواره نگرانی‌هایی مبنی بر بحران در واحد‌های مرغداری وجود دارد، به همین‌خاطر توصیه می‌شود که تولیدکنندگان توصیه‌ها را جدی بگیرند.

برق گرفتگی علت تلفات ۵ عقاب در قم

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی ادامه داد: طی روز‌های اخیر گزارشی از تلفات ۵ عقاب در قم به دست ما رسید، به شدت نگران این موضوع شدیم چرا که قم مستعد آنفلوانزا حاد پرندگان است که پس از بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد عقاب‌ها به علت برق گرفتگی از بین رفته بودند.

نقیبی در پایان با تاکید بر رعایت توصیه‌های دامپزشکی تصریح کرد: با وجود آنکه خرید و فروش پرندگان به صورت دوره گردی یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری است، از مردم تقاضا داریم که به هیچ عنوان از دوره گردان خریداری نکنند، محل نگهداری طیور بومی را مرتب ضدعفونی کنند و از نگهداری طیور بومی با پرندگان آزاد پرواز جدا خودداری کنند، همچنین در صورت مواجه شدن با تلفات غیرعادی و غیرمتعارف موضوع را به ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *