اهم اخبار

گله مرغداران از کیفیت پایین ذرت‌ها/ ساماندهی صف تقاضای جوجه یکروزه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه شارژ شده ولی همچنان دیر به دست واحدهای تولیدی می‌رسد، گفت: برخی از مرغداران نسبت به کیفیت بخشی از ذرت‌های دریافتی گله و شکایت دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ محمدعلی کمالی در این باره اظهار کرد: برای سازماندهی بازار جوجه یکروزه و به منظور ایجاد نظم در صف تقاضای جوجه در سامانه سماصط(سامانه مدیریت صنعت طیور) برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا تراکم تقاضا در یکروز بالا نرود و به تبع آن قیمت جوجه نیز افزایش نیابد.

وی ادامه داد: از هفته قبل این برنامه اجرا شده  و سهمیه استان‌ها هم به نسبت جوجه ریزی‌هایی که در طول یکسال گذشته داشته‌اند، مشخص شده است.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: بر اساس این برنامه‌ریزی اگر در یک روز مرغداری به دلیل تراکم تقاضا موفق به دریافت جوجه مورد نیاز خود نشد می‌تواند تا پنج روز بعد آن را از سامانه سماصط دریافت کند و بدین صورت جوجه به همه مرغداران می‌رسد.

به گفته وی اقدامات انجام شده منجر به ایجاد ثبات در بازار جوجه شده است، ولی کماکان قیمت جوجه یکروزه از قیمت مصوب بالاتر است و بسته به نوع و برند آن از ۶۵۰۰ تومان تا ۸۰۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود. این رقم ها اصلا مورد تایید ما نیست و انتظار داریم که تکلیف این موضوع مشخص و با آن برخورد جدی شود.

کمالی تصریح کرد: قبلا سامانه سماصط این شرایط را نداشت و تقاضا هر روز ثبت می‌شد و همین امر باعث شده بود که تقاضا نسبت به تولید بالا رود و دفاتر و واسطه‌ها نیز بی‌رویه قیمت‌ها را افزایش می دادند.

وی همچنین به وضعیت تامین نهاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه شارژ و اعلام شده است. این نهاده‌ها همچنان با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد. از طرفی کیفیت برخی از ذرت‌ها مورد اعتراض مرغداران است و مرغداران نسبت به آن گله و شکایت دارند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *