اهم اخبار

گوشت گوسفندی ۱۵ هزارتومان ارزان شد/شروع قاچاق با افزایش نرخ دلار!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار باعث شروع قاچاق دام زنده از مناطق غرب کشور شده است، گفت: طی حدود دوماه اخیر، قیمت گوشت گوسفندی نزدیک به ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

علی‌اصغر ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رکود سنگین در بازار گوشت قرمز، گفت: به دلیل عدم خرید و تقاضای مردم، بازار راکد است و در حال حاضر، مغازه داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با کیفیت را بین ۸۰ تا نهایت ۸۳ هزار تومان، خریداری می‌کنند و با ۱۰ درصد سود، آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به حدود دو ماه قبل، بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته؛ به نحوی که آن زمان، مغازه‌داران گوشت گوسفندی را کیلویی ۹۵ هزار تومان خریداری می کردند؛ اما الان حداکثر قیمت آن ۸۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار، انگیزه صادرکنندگان را برای صادرات دام بالا برده است، گفت:حجم انباشت دام به اندازه ای که برخی افراد عنوان می کنند نیست و کسانی که وزارت جهاد را برای صادرات تحت فشار قرار داده اند، به دنبال فروش دام با قیمت های بالاتر در کشورهای همسایه هستند.

ملکی ادامه داد: با افزایش قیمت دلار، انگیزه قاچاق نیز بالا رفته و براساس اطلاعاتی که به ما رسیده، در مناطق غرب کشور از جمله کرمانشاه، بانه و پیرانشهر، این کار در حال انجام است؛ این در حالی است که قاچاقچیان دام را به کشور عراق می برند و به دینار آن را می فروشند که این کار، سود بالایی نصیب آنها می کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *