اهم اخبار

یونس ژائله: عده‌ای برخلاف جهت توصیه‌های رهبری رفتار می‌کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: از لحاظ مدیریت استانی فضای تحقق شعار سال در آذربایجان‌شرقی کاملا مهیاست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی “اگروفودنیوز” یونس ژائله اظهار کرد: هم استاندار و هم سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای تحقق کامل شعار سال و منویات رهبری همراه هستند و بخش خصوصی در این ارتباط احساس تنهایی نمی‌کند که این اتفاق ارزشمندی است.

وی افزود: مسائلی هستند که خارج از حیطه اختیارات استان تصمیم‌گیری شده‌اند و در سطح کلان مشکل جدی درست کرده‌اند؛ از جمله مواردی که مطرح است و باید تصمیمات جدی در این ارتباط گرفته شود تامین آب، برق و گاز برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید است.

ژائله با اینکه مسئله بعدی را تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی می‌داند، تصریح کرد: یک واحد تولیدی که تازه راه‌اندازی شده و در سایت بهین‌یاب سابقه‌ای ندارد، سهمیه زیادی نیز برای تامین مواد اولیه مورد نیاز نخواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اذعان داشت: در بخش‌های مختلف صنعت کشور دچار بحران جدی هستیم و در بحث تامین مواد اولیه کارخانجات از جمله صنایع غذایی مثل آرد و شکر واقعا مشکلات اساسی وجود دارد که در حیطه اختیارات استان نیست.

این فعال اقتصادی متذکر شد: اگر این مسائل حل نشود منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانجات خواهد شد و به تدریج انگیزه سرمایه‌گذاری، تولید، توسعه، صادیرات و اشتغال‌آفرینی همه از بین خواهد رفت.

ژائله مدعی شد: به نظر می‌رسد عده‌ای برخلاف جهت توصیه‌های رهبری عمل می‌کنند و موجب دلسردی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی واقعی می‌شوند.

بنیانگذار گروه صنایع غذایی شیرین عسل توضیح داد: دشمنان قسم خورده نظام که نتوانستند در اوج تحریم‌ها تولید و اقتصاد کشور را به نابودی بکشانند حالا هم از طرق مختلف مثل ایجاد مشکل در تامین مواد اولیه، خلق ابرتورم و بحران‌های اجتماعی و مسائل دیگر سعی در دلسردی و توقف چرخ‌های اقتصادی کشور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: وضعیت واقعا نگرا‌ن‌کننده است و باید مسوولان اقتصادی کشور با هوشیاری این مسائل را مدیریت کرده و کشور را به سمت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین هدایت کنند

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *