اهم اخبار

یک واحد پرورش شترمرغ در مهریز افتتاح شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی یک واحد پرورش شترمرغ روز سه‌شنبه در مهریز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا، فرماندار مهریز گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده و زمینه اشتغال پنج نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر غیر مستقیم را فراهم کرده است.

رضا زارع زاده مهریزی در این مراسم به سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: در این مجموعه روزانه به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم گوشت شترمرغ تولید و نقش مهمی در رفع نیاز مردم دارد.

این مسوول به اهمیت همکاری با بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران به خصوص در سال جهش تولید اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری مسوولان زمینه مناسبی برای مشارکت بخش‌خصوصی وجود دارد.

زارع زاده مهریزی اظهار کرد: توجه به تولید و اشتغال و تامین نیاز مردم در بخش کشاورزی جزو اهداف و رویکرد دولت است و در این راستا همکاری لازم برای تحقق طرح‌های اقتصادی صورت می‌گیرد. 

زمینه‌های تولید در بخش دامپروری مهریز شامل پرورش گاو داشتی و پروار، شتر داشتی و پروار، پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار و پولت، مرغ مادر گوشتی، پرورش شترمرغ و کبک مولد و پروار، پرورش زنبور عسل، پرورش آهو، پرورش کرم ابریشم، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، اسب و گورخر است .

یک سوم جمعیت این شهرستان از طریق پرورش دام، طیور و آبزیان امرار معاش می‌کنند و مهریز را به یکی از قطب‌های تولید شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید، تخم مرغ، عسل،گوشت کبک و شترمرغ استان تبدیل کرده‌اند.

شهرستان مهریز با داشتن ۱۰ واحد از قطب‌های اصلی پرورش و تولید شتر مرغ استان است و مرکز این شهرستان با  ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهریزد قرار دارد .

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *