اهم اخبار

۱۱ مصوبه برای تشدید نظارت بر میدان میوه استان تهران ابلاغ شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون نظارت و بازرسی استان تهران از بازار میوه و تره‌بار مرکزی شهر تهران بازدید کرد و ۱۱ مورد برای بهبود وضعیت عرضه در این میادین ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم ، معاون نظارت و بازرسی استان تهران از وضعیت بازار میوه و تره‌بار مرکزی شهر تهران بازدید کرد و ۱۱ مورد را برای بهبود وضعیت عرضه و قیمت در این میدان ابلاغ کرد.

متن نامه که از سوی معاون نظارت و بازرسی استان تهران اعلام شده به مسئولان میدان مرکزی میوه نوشته شده به این شرح است:

در اجرای دستورالعمل ابلاغی شماره ۴۱۳۵۲۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور و پیرو نظارت‌های سرزده و بازدید مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ از میدان میوه و تره‌بار مرکزی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با حضور جنابعالی و نمایندگان آن دستگاه به پیوست مصوبات ارسال می‌گردد. مقتضی است دستور فرمائید از نتایج مصوبات و اقدامات انجام شده این بازرسی کل را مطلع فرمایند.

با توجه به لزوم نظارت بر‌ وضعیت بازار میوه و تره‌بار شهر تهران، اهمیت میدان میوه و تره‌بار مرکزی به عنوان مرکزیت توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان و کشور، بازدید مشترکی با حضور رئیس منطقه یک کشوری و بازرس کل استان تهران، معاونان بازرس کل مذکور و هیات بازرسی همراه، رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و معاونین، رئیس شعبه ۶۱ تعزیرات حکومتی استان تهران و بسیج از میدان مذکور به عمل آمد و با عنایت به مشاهده مشکلات موجود موارد زیر جهت اجرا مصوب گردید.

۱- مقرر گردید اتحادیه بارفروشان تهران و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به حجره‌داران نبش سالن‌ها اعلام نمایند که هیچ‌گونه مالکیتی خارج از حریم حجره‌ها ندارند.

۲- مقرر گردید نسبت به تعیین حریم حجره‌های نبشی سالن‌ها، سازمان میادین میوه و تره‌بار سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با همکاری اتحادیه بارفروشان تهران اقدام لازم معمول نمایند.

۳- مقرر گردید حجره‌داران نسبت به نصب تابلو مشخصات مالکین بر‌ سردر حجره‌ها اقدام و فروش میوه و تره‌بار توسط مالکین یا مستاجرین دارای اجاره نامه معتبر انجام شود.

۴- مقرر گردید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نسبت به نصب دوربین مدار بسته و نظارت دقیق بر ‌سد معبر و رعایت حریم حجره ظرف یک هفته اقدام نماید.

۵- مقرر گردید مالکین و فروشندگان میوه و تره‌بار نسبت به صدور فاکتور رسمی با درج قیمت و ممهور به مهر بازرسی اقدام نمایند.

۶- مقرر گردید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با همکاری بازرسان اداره جهاد کشاورزی استان تهران از خروج خودروهای دارای بار بدون فاکتور رسمی جلوگیری نمایند.

۷- مقرر گردید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از پارک خودروهای غیرمجاز در اطراف حجره‌ها جلوگیری نماید.

۸- مقرر گردید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، اتحادیه بارفروشان تهران و شعبه تعزیرات حکومتی نسبت به انجام گشت‌های مشترک و اعمال قانون توسط تعزیرات اقدام نمایند.

۹- مقرر گردید در خصوص حجره‌های فاقد پروانه کسب، اتحادیه بارفروشان تهران و تعزیرات حکومتی تهران به قید فوریت ظرف یک هفته اعمال قانون نمایند.

۱۰- مالکین حجره‌ها مکلفند در صورت اجاره حجره‌ها به اشخاص و مستاجران، نسبت به معرفی آن‌ها به اتحادیه بارفروشان تهران با قید اجاره‌نامه و تعداد کارگران مجاز اقدام نمایند و اتحادیه بارفروشان در صورت احراز صلاحیت نسبت به صدور پروانه کسب اقدام نماید.

۱۱- نصب دوربین پلاک‌خوان در مبادی ورودی و خروجی میدان مرکزی اجرایی و از ورود و خروج خودرو‌های غیرمجاز و متخلف جلوگیری شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *