اهم اخبار

۱۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان با بحران غذایی روبرو هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طبق گزارش شبکه جهانی مبارزه علیه بحران‌های غذایی، حدود ۲۰ میلیون نفر در سال گذشته میلادی به جمع افرادی که در بحران غذایی به سر می‌برند اضافه شده و تعداد کل این افراد به ۱۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، طبق گزارش شبکه جهانی مبارزه علیه بحران‌های غذایی (GNAFC)، تعداد افرادی که در جهان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند و نیاز به کمک‌های فوری غذایی دارند، در ۲۰۲۰ به بالاترین رقم طی ۵ سال گذشته رسیده است.

 این آژانس بشردوستانه که توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل تاسیس شده اعلام کرد شرایط از ۲۰۱۷ رو به وخامت بوده است. حدود ۲۰ میلیون نفر در سال گذشته میلادی به جمع افرادی که در بحران غذایی به سر می‌برند اضافه شده و تعداد کل این افراد به ۱۵۵ میلیون نفر در ۵۵ کشور و قلمروی دنیا رسیده است.

 در گزارش این آژانس آمده است:«یک سال پس از اعلام همه‌گیری ویروس کرونا، دورنمای ۲۰۲۱ و سال‌های پس از آن تیره و تار است. درگیری‌ها، محدودیت‌های مربوط به بحران کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها و ادامه تهدید شرایط بد جوی همچنان بر بحران‌های غذایی می‌افزاید».

طبق تحقیقات این آژانس، حدود ۱۳۳ هزار نفر در ۲۰۲۰ در سطح فاجعه‌بار ناامنی غذایی قرار داشتند. در بورکینافاسو، سودان جنوبی و یمن اقدامات فوری جهت جلوگیری از مرگ و میرهای گسترده و فروپاشی زندگی مردم نیاز است.

 حداقل ۲۸ میلیون نفر دیگر در ۳۸ کشور جهان در ۲۰۲۰ با شرایط اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو بودند یعنی یک قدم تا قحطی‌زدگی.

 39 کشور و قلمروی جهان طی ۵ سالی که این آژانس گزارش سالانه از ناامنی غذایی منتشر می‌کند، با بحران‌های غذایی مواجه بوده‌اند. آسیا ۶۳ درصد از کل افرادی را که در جهان در بحران غذایی به سر می‌برند، در خود جای داده است. این رقم در ۲۰۱۹ برابر با ۵۴ درصد بود.

 حداقل ۴۰ درصد از جمعیت افغانستان، هاییتی، سودان جنوبی، سوریه، یمن و زیمباوه در ۲۰۲۰ در بحران غذایی به سر می‌بردند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *