اهم اخبار

۱.۲ میلیون تن سیب درجه یک ذخیره سازی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال ۲۲ میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار باغات کشور برداشت می شود که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن، محصولات گلخانه ای است.

به گزارش ایلنا از اردبیل، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از باغات شهرستان های کوثر و خلخال استان اردبیل گفت:۴۰ میلیون اصله نهال لیبل دار استاندارد تولید شده و باغداران می توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی این نهال ها را تهیه کنند.

وی با بیان این که امسال با مدیریت بهینه، مرکبات به وفور تولید شده است،اظهار داشت:خوشبختانه در حال حاضر ۵۰ درصد محصول پرتغال از باغات شمال برداشت شده و در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درجه یک در سردخانه های کشور دخیره سازی و ۱۶۰ هزار تن سیب از کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: در تفاهم با بانک کشاورزی مقرر شده، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و یارانه ارزان قیمت در اختیار باغداران قرار بگیرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از کارشناسان و متخصصین باغبانی و باغداران خواست تا به دو موضوع تغذیه و هرس به موقع باغات توجه داشته باشند زیرا در کمیت و کیفیت تولیدات سردرختی موثر است.

وی با اشاره به این که در استان اردبیل امسال ۴۳۰ هزار تن انواع میوه سردرختی تولید شده است،گفت:آغاز کشت و توسعه درخت پسته و سایر محصولات باغی با نیاز آبی کم و ارزش افزوده بالا نشان دهنده عملکرد خوب جهاد کشاورزی استان و پتانسیل باغی اردبیل می باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *