اهم اخبار

نوین زعفران واحد برتر و عضو باشگاه واحد های برتر ویژه اداره نظارت بر مواد غذایی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تجلیل از تلاشگران منتخب عرصه صنایع غذایی،آرایشی و بهداشتی استان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذاودارو،استاندار خراسان رضوی 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) از تلاشگران منتخب عرصه صنایع غذایی،آرایشی و بهداشتی استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذاودارو،استاندار خراسان رضوی و جمعی از مقامات استانی به میزبانی معاوت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،تجلیل به عمل آمد.

در راستای تحقق شعار روز جهانی غذا در سال ۲۰۱۷ توسط سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ” تغییر آینده مهاجرت،سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی” و اهداف سلامت محور سازمان غذاودارو، مراسم تجلیل از تلاشگران منتخب عرصه صنایع غذایی،آرایشی و بهداشتی استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذاودارو،استاندار خراسان رضوی،ریاست و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد،مدیرکل استاندارد،ریاست سازمان صنعت؛معدن و تجارت،جمعی از متولیان سلامت و صاحبان صنایع به میزبانی معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،برگزار گردید.

دکتر محمدرضا صابری،معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پرشکی مشهد، ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا از تلاش صاحبان صنایع در راستای تامین محصولات سالم و ایمن ، تقدیر و بر حفظ رتبه و نشان برتر این حوزه توسط واحدهای تولیدی در سال های آتی تاکید کرد.

 معاون غذاوداروی دانشگاه از سیاست های سازمان غذاودارو مبنی بر کاهش تصدی گری در حوزه سلامت و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش یاد کرد و افزود: فعالیت های حوزه مدیریت نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذاودارو به عنوان رویکرد حمایتی از صنایع برتر در راستای تولید محصول سالم و ایمن با بررسی و پایش نحوه فعالیت و تولید به استناد شاخص های ارزیابی است.

وی ضمن اشاره به اینکه سلامت محصولات غذایی،یکی از ابعاد مهم کیفیت در تولید صنایع غذایی به شمار می رود،تصریح کرد: بدون تردید خراسان رضوی با دارا بودن پتانسیل هایی در بطن صنایع غذایی از حوزه تولید تا مصرف، یکی از قطب های صنایع غذایی کشور محسوب و نقش و جایگاه ویژه ای نیز در این عرصه به خود اختصاص داده است.

دکتر صابری؛معرفی واحدهای صنایع غذایی،آرایشی و بهداشتی منتخب استان؛توسط مدیریت نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذاوداروی دانشگاه را برگ زرینی بر سوابق منتخبین به عنوان بورد تبلیغاتی معتبر و قابل استناد عنوان و اظهار داشت: ایجاد باشگاه واحدهای تولیدی برتر استان که شامل منتخبین سه سال متوالی و یا پنج سال متناوب می باشد،با پیشنهاد امتیازات خاص جهت اعضا این مجموعه به سازمان غذا ودارو و تدابیر ویژه در راستای تسهیل فعالیت برای آن واحدها در دستور کار مدیریت نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی قرار دارد.

دکتر محمدرضا صابری افزود: از سوی دیگر ارتقای کیفیت رمز بقا در بازار است، چراکه همگام با افزایش و سطح آگاهی مردم، توجه آنان نسبت به کیفیت و سلامت مواد غذایی افزایش یافته است.

دکتر محمدرضا دارابی،ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد،ضمن خیر مقدم به معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذاودارو،متولیان سلامت و امنیت غذایی و … سلامت غذایی را امری ملی و جهانی عنوان و اظهار داشت: در این دولت نگاه ویژه ای به سلامت، طرح تحول نظام سلامت در راستای رفاه اجتماعی و کاهش هزینه های مردمی، تحول نظام آموزشی، ایجاد معاونت اجتماعی و … شده است.

وی ضمن اشاره به دغدغه های وزارت بهداشت در خصوص بیماری های واگیر در گذشته،کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر را امروزه اولویت وزارت بهداشت و درمان اعلام و بر لزوم خود مراقبتی آحاد جامعه تاکید کرد.

دکتر غلامرضا اصغری،معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذاودارو ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعی از مقامات استانی، زحمت کشان حوزه سلامت و بویژه متولیان سلامت و امنیت غذایی، بزرگان صنعت غذایی استان و … بیان داشت: استان خراسان رضوی و بویژه مشهد، قطب محصولات معتبر و کیفی در سطح بین المللی است.

وی بر توجه ویژه به امر غذا تاکید و در این راستا پیشگیری را مقدم بر درمان عنوان و نقش غذا در پیشگیری از بیماری ها را نقشی محوری بیان و افزود: ارتباط صنعت غذا با اصلاح الگوی مصرف و ایجاد سبک زندگی سالم در راستای کاهش و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر امری واضح و غیر قابل انکار است،ضمن اینکه وجود محصولات غذایی بسته بندی شده و معتبر،امری ضروری در راستای تامین امنیت غذایی است ولیکن سلامت و امنیت مواد اولیه وارداتی و تولیدی و کاهش آلاینده های مواد غذایی از اولویت های سازمان غذاودارو و امری مهم و موثر در حفظ سلامت محصولات تولیدی خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذاودارو، وظیفه معاونت های غذاودارو را تسهیل علاوه بر بحث نظارت جهت صنایع همگام سازمان ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان صنعت؛معدن و تجارت و سایر ارگان های دخیل در امر سلامت، عنوان کرد.

مهندس علیرضا رشیدیان،استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاشگران صنعت غذا، با تاکید بر اهمیت سلامت مواد غذایی در استانی که همه ساله شاهد حضور میلیون ها زائر هستیم، تصریح کرد: اگر همه انتظارات به سمت دولت باشد مشکلات قابل حل نیست و برای حل مشکلات سلامت باید همه گروه ها و متخصصان به صحنه بیایند.

وی افزود : تمام سازمان‌ها و دستگاه ‌ها باید نقش خود در تامین سلامت جامعه را بشناسند و باید بدانند که هیچ سازمانی در این عرصه بدون نقش و بدون تاثیر نیست.

رشیدیان،ادامه داد: تمام افراد یک جامعه در سلامت آن جامعه تاثیر دارند، همان‌طور که در تولید غذای سالم ابتدا کشاورزان برای تهیه آن، واحدهای فرآوری برای تغییر کیفیت و بسته بندی محصولات و فروشندگان برای ارائه محصول به مصرف کنندگان تاثیرگذار هستند.

شایان ذکر است: در این مراسم که در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد علاوه بر گروه بین الملل نوین زعفران از خانواده سه تن از شهدا مدافع حرم، ۳۷ تولیدکننده منتخب مواد غذایی؛آرایشی و بهداشتی استان که شاخص های کیفیت را رعایت کرده اند،۱۶ مسئول فنی برتر و اعضا باشگاه واحدهای تولیدی برتر استان با اهدای لوح،تندیس و جوایزی تقدیر بعمل آمد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *