اهم اخبار

۵۸ هزار تن سیب صنعتی از باغداران خرید تضمینی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: ۵۸ هزار تن سیب صنعتی به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال از باغداران و تولیدکنندگان خریداری‌شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، سعید امید در خصوص پرداخت آخرین وضعیت مطالبات خرید تضمینی سیب‌ درختی درجه سه در کشور افزود: در مجموع مقدار ۵۸ هزار تن سیب صنعتی از  ۶ استان کشور خریداری شده است.

سرپرست دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهارداشت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در ۴ مهرماه سال جاری، خرید تضمینی سیب‌درختی درجه سه  (صنعتی) توسط سازمان تعاون روستایی در استان‌ های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، فارس و اصفهان آغاز و تا پایان مهرماه ادامه یافت.

وی با اشاره به استقبال تولیدکنندگان و باغداران برای خرید تضمینی سیب‌درختی درجه سه توسط تعاون روستایی، گفت: بر اساس درخواست اعضای کارگروه ۶ استان و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، مهلت خرید تضمینی سیب‌درختی درجه ۳ تا تاریخ ۱۰ آبان ماه تمدید شد.

به گفته امید، با توجه به روند افزایش تحویل سیب به مراکز خرید در استان‌های مذکور، برای بار دوم درخواست تمدید زمان خرید تا تاریخ ۲۰ آبان برای استان کهگیلویه و بویراحمد و تا تاریخ ۱۵ آبان برای استان اصفهان تمدید شد.

تسویه باقیمانده طلب باغداران استان آذربایجان غربی تا پایان هفته

سرپرست دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که مقدار ۵۸ هزار تن سیب صنعتی به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال از باغداران و تولیدکنندگان خریداری‌شد، خاطرنشان کرد: این میزان خرید در سطح ۶ استان و ۲۲ شهرستان و ۴۴ مراکز خرید انجام شده است.

امید تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۶۷۳ میلیارد ریال از مطالبات باغداران پرداخت و طلب پنج استان کشور کلا تسویه شده و مبلغ هفت میلیارد ریال باقیمانده طلب استان آذربایجان غربی بوده که تا پایان همین هفته پرداخت و تسویه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خرید تضمینی سیب درختی از باغداران غرب کشور از مهرماه آغاز و تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

طبق آمارها پارسال چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید شد که امکان صادرات بخش مازاد آن به کشورهای هدف وجود داشت، بنابراین بخشی از سیب درختی در ازای واردات موز به کشورهای هدف صادر شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *